Müsahibimiz Təhsil Şurası idarə heyətinin üzvü, uzun illər Bakının Qaradağ
rayonundakı 288 nömrəli tam orta məktəbə rəhbərlik etmiş veteran məktəb rəhbəri
Nəriman Hüseynovdur.
Nəriman müəllimlə söhbətimiz məktəblərdəki fənn metodbirləşmələrinin
formal fəaliyyəti, fənlər üzrə kafedraların yaradılmasının zəruriliyi barəsində
oldu. Veteran məktəb rəhbəri hesab edir ki, təhsil müəssisələrində fəaliyyət
göstərən fənn metodbirləşmələrinin fəaliyyəti əksər hallarda formal xarakter
daşıyır. Kağız üzərində yazılanlardan başqa bir şey deyil. Odur ki, fənn metodbirləşmələrinin
işinin günün tələbləri səviyyəsində qurulması, məktəbdə tədrisin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi baxımından vacibdir.
Bəs məktəblərdə fənn metodbirləşmələrinin fəaliyyəti nə üçün müasir
dövrün tələbləri ilə ayaqlaşmır? sualımıza Nəriman Hüseynov belə cavab verir:
Ümumiyyətlə bu, yalnız bu gün deyil, əvvəllər də əksər hallarda belə olub.
Bunun da ən əsas səbəbi ondan ibarətdir ki, fənn metodbirləşmərində təmsil
olunan müəllimlər ictimai əsaslarla fəaliyyət göstərirlər. Maddi maraq təmin
olunmadığı üçün müəllimlər fənn metodbirləmələrinin işinə o qədər də ciddi
yanaşmır, aktivlik göstərmirlər. Odur ki, məktdəbdə tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsində
mühüm əhəmiyyət daşıyan bu faktor diqqətdən kənarda qalmaqla, məktəbin işinə
fayda verə bilmir. Ona görə də, fənn
metodbirləşmələrinin işi təhsilin müasir inkişaf səviyyəinə uyğunlaşdırılmalı,
yeni səciyyə daşımalıdır. Nəriman Hüseynov müasir səciyyə dedikdə, fənn
metodbirləşmələrinin əvəzinə təhsil müəssisələrində fənn kafedraların
yaradılmasını təklif edir. Söyləyir ki, hələ 2003-cü ildə rəhbərlik etdiyi
Qaradağ rayonu 288 nömrəli tam orta məktəbdə fənn metodbirləşmələrinin əvəzinə
kafedraların yaradılmasına nail olub. O, qeyd edir ki, kafedra rəhbərlərinə səlahiyyət
verilməlidir. Dərs bölgüsündə, müəllimlərə xasiyyətnamələr yazılarkən, müəllimlərin
işi müsabiqələrə, təltiflərə təqdim olunarkən kafedra rəhbərlərinin fikri, təklifi
nəzərə alınmalıdır. Belə olduğu halda kafedra müdirləri də öz məsuliyyətlərini
dərk edər, işinə daha da məsuliyyətlə yanaşar. Müəllim də başa düşməlidir ki,
onun fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi kafedra müdirindən asılıdır. Bunu düşünüb
işinə daha da məsuliyyətlə yanaşsın. Nəriman Hüseynov qeyd edir ki,
kafedraların yaradılması üçün məktəblərdə müvafiq struktur müyyənləşdirilmədir.
Direktror və müavinləri kafedraların işinə nəzarət etməlidirlər. Müəllimlər mənsub
olduqları kafedra rəhbərlərinə, kafedra rəhbərləri isə məktəb rəhbərliyinə
hesabat verməlidirlər.
Nəriman Hüseynov qeyd edir ki, kafedra müdirlərinin maddi rəğbətləndiriliməsi
mütləq olaraq həyata keçirilməlidir. Xüsusilə böyük məktəblərdə əlavə direktor
müavinləri ştatlarının ləğv olunması kifayətdir ki, kafedra müdirlərinin maddi
rəğbətləndirilməsi təmin olunsun. Böyük məktəblərdə bu, asandır. Elə məktəblər
var ki, orada 4-5 müavin var. Bunlardan ikisini-ibtidai siniflər və yuxarı
siniflər üzrə müavin ştatlarını saxlayıb, qalan ştatları kafedralar arasında
bölmək olar. Elə məktəb var ki, 25 nəfər texniki işçisi var. Bunlar nəyə
lazımdır? Fakültativ məşğələlər fəaliyyət göstərir. Bunların yalnız formal
olaraq adı var. Bunları nizamlayıb kafedraların intensiz işinə yönəltmək
lazımdır. Kafedraların işi həm də ona
görə effektivdir ki, ora sırf ixtisas müəllimi rəhbərlik edir və ixtisası üzrə
fənnin inkişafına cavabdehlik daşıyır. Yəni riyaziyyat kafedrasına rəhbərlik edən
riyaziyyat müəllimi yalnız riyaziyyat fənninin tədrisinə cavabdehlik daşıyır, ədəbiyyat
da həmçinin və s. Əgər imkan yoxdursa, hökm deyil ki, kafedralar bütün fənləri əhatə
etsin. Əsas odur ki, riyaziyyatı, ədəbiyatı, dili əhatə etsin. İmkan yarandıqca
digər fənləri də daxil etmək olar. Kafedralara məktəbin ən qabaqcıl, nüfuzlu, həmin
fənnin tədrisini mükəmməl bilən müəllimlər rəhbər təyin olunmalıdır. Kafedra
müdiri elə bir adam olmalıdır ki, müəllimlərin hər birinə söz deyə bilsin. Bu, əsasdır.
Nəriman Hüseynovun sözlərinə görə kafedraların bir üstün cəhəti də
odur ki, məktəbə ali məktəb abu-havası gətirir. Kafedraların fəaliyyət göstərdiyi
məktəblərdə şagirdlərin tədrisdən kənarda qalması da mümkün deyil. Çünki məktəb
rəhbərliyi kafedra rəhbərindən ortaya iş qoymağı tələb edir. Olimpiadalara,
müsabiqələrə kafedralar cavabdeh olur. Bu cavabdehlik istər-istəməz onları rəqabət
şəraitində çalışmağa sövq edir. Bu da şagirdlərin təlimə marağını artırır. Kafedra
müdirləri bir növ direktor müavinləri vəzifəsi səlahiyyətində fəaliyyət göstərirlər.
Ona görə də hər bir kafedranın əməkdaşları onlarla hesablaşır və qarşısında məsuliyyət
daşıyırlar.
Kafedraların fəaliyyətinin intensivliyini təmin edən amillərdən biri
də, Nəriman Hüseynovun sözlərinə görə, metodiki vəsaitlərlə təminatıdır. Burada
elə vəsaitlər, qəzetlər, jurnallar, hətta audiovəsaitlər də cəmlənməlidir ki,
müəllimlər onlardan istifadə etməklə işlərini dövrün tələbləri səviyyəsində təşkil
edə bilsinlər. Əgər məktəbdə sinif otaqları çatışmırsa, kafedra müdiri öz fənn
kabinetində öz fəaliyyətini həyata keçirə bilər. Bu vəsaitləri kafedrlara
ayrılmış otaqlarda yerləşdirməklə, müəllimlərin onlardan istifadəsini təmin etmək
mümkündür. N.Hüseynov söyləyir ki, metodbirləşmələrlə bunu etmək mümkün deyil.
Metodbirləşmələrin fəaliyyəti zamanı bu vəsaitlər əsasən müəllimlər otağında
yerləşir ki, bunun da hamı tərəfindən istifadəsinə imkan olmur. Metodiki vəsait
müəllimin əlinin altında olmalıdır. Nəriman müəllim qeyd edir ki, rəhbərlik
etdiyi təhsil ocağında siniflərin sayı azaldığı üçün kafedral fəaliyyət 2003-cü
ildən 2006-cı ilədək fəaliyyət göstərdi. Amma onlar kaedraların fəaliyyətinin
müsbət cəhətlərini sonrakı illərdə də hiss etdilər. Ən əsası isə təlimin
keyfiyyətinin yüksəlməsi baxımından.
Kafedraların təşkil olunmasının ən müsbət cəhətlərindən biri də odur
şagirdlər ayrı-ayrı fənlərə daha yüksək maraq göstərirlər. Onlar kafedralarda
ayrı-ayrı fənlərə həsr olunmuş stendlər, guşələrlə tanış olur, ayrı-ayrı elmlərin
inkişafı tarixini izləyə bilir. Bu da fənlərin nüfuzunun artmasında da rol
oynayır.
Nəriman Hüseynov söyləyir ki, kafedraların yaradılması məktəblərdə
formalizmə, laqeydliyə son qoyardı. Yaxşı olardı ki, bütün məktəblərdə bu işin
təşkilinə rəvac verilsin. Tədrisin keyfiyyət baxımından yükslməsində bu mühüm
amil olardı.
B.ƏLİSƏFAOĞLU
No comments:
Post a Comment