Burada hər şey fərqlidir. İlk fərq ondan ibarətdir
ki, hamı, ümunmtəhsil məktəbindən fərqli olaraq hərbi geyimdədir. Bu da təbiidir.
Gələcəyin zabitlərinin hazırlandığı Cəmşid Naxçivanski adına hərbi liseydə dərslər
hərbi salamlaşma ilə başlayır. Bundan sonra da dərs elə hərbi intizamla da
davam edir.
Təcrübəli ingilis dili müəllimi Şəlalə Haqverdiyeva
2003-cü ildən ki, bu təhsil ocağında ingilis dilini tədris edir. Kursantlara
xarici dilin öyrədilməsinin zəruriliyini dərk edən təcrübəli müəllim pedaqoji fəaliyyətini
məhz bu aspektdə qurmağı bacarır. Onun dərsində hər bir kursant fəal idi və bu
fəallıq, şübhəsiz ki, birdən-birə yaranmamışdı. Şəlalə Haqverdiyeva o müəllimlərdəndir
ki, hər bir sözü şagirdinin qəlbinə yazaraq
onun təfəkkürünü işıqlandırmağı bacarır.
Əslində müəllim yalnız bu zaman məqsədinə nail ola bilir. Qəlbdə sevgi
yaratmaq, bu sevgi ilə təfəkkürü nurlandırmaq və aydın, işıqlı təfəkkürə bilikləri
həkk etmək. Cəmşid Naxçıvanski adına hərbi liseyin kursantlarında öyrənməyə
yüksək həvəs görmək mümkün idi. Əgər bunun bir səbəbi kursantların qarşılarına
qoyduqları məqsəd uğrunda mübarizə əzmi idisə, ikincisi müəllimin öz fənninə
yaratdığı maraq idi. Kursantlarda bu əzmi görməyin özü də qürurvericidir. Bu, məndə
belə bir inam yaradırdı ki, onlar yalnız ingilis dilinə bu səviyyədə maraq göstərmirlər,
eyni zamanda hərbin sirlərini də bu səviyyədə həvəslə mənimsəyirlər. Liseyin məzunlarının
keçdiyi şərəfli döyüş yoluna nəzər saldıqda da bunu aydın görmək mümkündür. Azərbaycan müstəqillik əldə etdikdən sonra
hərbi liseyin məzunları ordumuzun yaranmasında, vətənimizin ərazi bütövlüyünün
qorunması uğrunda mübarizədə həmişə ön cəbhədə olmuşlar. Liseyin məzunlarından
100 nəfərdən çoxu göstərdikləri şücaətə görə orden və medallarla təltif
olunmuş, 8 nəfəri isə Azərbaycan Respublikasının Milli Qəhrəmanı fəxri adına
layiq görülmüşdür. Şübhəsiz ki, bütün
bunların əsasında liseydə təlim-tərbiyə işinin yüksək səviyyədə təşkil olunması
dayanır. Liseyin rəisi general-mayor Mirzə Almasov tədrisin və tərbiyə işinin
yüksək səviyyədə təşkil olunmasını daim diqqət mərkəzində saxlayır.
Şəlalə Haqverdiyeva
dərsi tədris filminin nümayişi ilə başladı. Bundan sonra sinifdə daha yüksək əhval-ruhiyyə
yarandı. 2-ci kursda mövzu “Həftəlik keçirilən mövzuların təkrarı” idi. Dərs
bütün siniflə sorğu-sual əsasında qurulmuşdu. Kursantlar yay tətilində necə
istirahət etdikləri barədə sual-cavaba cəlb olunmuşdular. Maraqlı burası idi
ki, sual-cavab əsnasında kursantların ingilis dilində idman, coğrafiya, mədəniyyət,
təbiət mövzusunda danışa bilmək bacarıqları meydana çıxırdı. Məlum olduğu kimi
dilin tədrisində mühüm olan amillərdən biri də zəngin söz ehtiyatıdır. Yalnız zəngin
söz ehtiyatına malik olmaqla fikri sərbəst ifadə etmək, istənilən mövzuda danışmaq mümkündür. Şəlalə müəllimin
kursantlarının zəngin söz ehtiyatına malik olduqlarını görmək mümkün idi. Qeyd
edim ki, hərbi liseydə ingilis dilinin tədrisi “Headwey” tədris vəsaiti əsasında
aparılır. Məlum olduğu ki, bu vəsait əsasən ingilis dilində danışıq tərzinin
inkişaf etdirilməsinə yönəldilmişdir.
Siniflə
sorğu-sualdan sonra kursantlar hazırladıqları dialoqları təqdim etdilər. Bu
dialoqların hazırlanmasında daha çox kursantların hərbi liseydəki fəaliyyətləri,
idman nailiyyətləri yer alırdı.
Bundan sonra müəllim
sinfə yeni dərsin mövzusunu elan etdi: Bu, “Biz tətilə gedəcəyik adlanırdı”.
Müəllimin istiqaməti
əsasında kursantlar ingilis dilində qarşıda gələn yay tətilində işğal altında
olan torpaqlarımıza səfər etmək arzusunda olduqlarını dilə gətirdilər. Kursantların
dialoqları monitorda Qarabağ haqqında video-filmin nümayişi ilə müşaiyət
olunurdu. Bu məqamda müəllim yenə də sinfi sual-cavaba cəlb etdi. Bu dəfə sorğu
əsasən Qarabağ üzərində quruldu. Şuşa şəhərində doğulmuş hansı görkəmli şəxsiyyətləri
tanıyırsız? Şuşa şəhərinin əsası kim tərəfindən qoyulub? Qarabağın təbii sərvətləri
barəsində nələri bilirsiniz? Hazırda erməni qəsbkarları işğal etdikləri
torpaqlarımızda hansı əməlləri törədirlər? Xocalı soyqrımı haqqında nə
bilirsiniz? Azərbaycanın Milli Qəhrəmanlarından kimləri tanıyırsınız? kimi
suallar ətrafında müzakirələr aparıldı. Qeyd edim ki, Şəlalə Haqverdiyeva Təhsil
Şurasının ABŞ-ın Qarabağ Fondu ilə birlikdə 6-7-8 mart 2015-ci il tarixində keçirdiyi “Qarabağ həqiqətlərinin
böyüyən nəslə çatdırılamasının elmi-metodiki və praktik məsələləri” mövzusunda
elmi-təcrübi konfransda “Xocalı soyqrımının təlim-tərbiyə prosesində şagirdlərə
çatdılılması” mövzusunda elmi məruzə ilə çıxış etdi. Məruzədə ermənilərin
Xocalıda törətdikləri soyqrım haqqında ətraflı məlumat verən müəllim faciənin
şagirdlərə izah olunmasının əsaslarını da ətraflı şərh etdi. Əslində Şəlalə müəllimin
bu çıxışından sonra Qarabağ həqiqətlərinin yetirmələrinə öyrədilməsi metodikası
ilə tanış olmağa məndə maraq yaratmışdı. Etiraf edim ki, dərsdə bu aspektdə
gözlədiyimin şahidi oldum. O, müzakirələrdə iştirak etmək üçün kursantlara sərbəstlik
vermişdi. Onlar əsaslandırılmış şəkildə fikirlər irəli sürür, təhlil aparır, nəticələrə
gəlirdilər. Hər bir kursantın mülahizəsi özünəməxsusluğu ilə seçilir, araşdırma
nəticəsi olaraq meydana çıxdığı məlum olurdu. Kursantların cavablarında o da
vurğulanırdı ki, onların Vətənin tarixinə, onun maddi-mənəvi dəyərləri haqqında
məlumatlara, hərbin, elmlərin sirlərinə, xarici dilin əsaslarına, danışıq tərzinə
yiyələnmək arzularının başlıca amalı Vətənin müdafiəsinə həm bir zabit, həm də
vətəndaş kimi hazır olmaqlarıdır.
Şəlalə Haqverdiyevanın
müşahidə etdiyim ikinci dərsi də ikinci kursda idi. Ümumiyyətlə liseydə müəllim
yalnız bir kurs üzrə dərs aparmaq imkanına malikdir. Müəllim burada kursantlarla
söhbəti birinci dərsdən fərqli aspektdə aparırdı. Bu dərsin də başlanğıcında tədris
filmindən istifadə olundu.
Şəlalə Haqverdiyeva
bu dərsdə də vətənpərvərlik mövzusunu aparıcı istiqamt kimi təqdim edirdi.
Onlar ingilis dilində Azərbaycan ədəbiyyatından, mədəniyyətindən, incəsənətindən,
folklorundan, musiqisindən, danışır, nəticə etibarilə Qarabağın üzərində qərar
tuturdular. Mənə elə gəlirdi ki, Şəlalə Haqverdiyeva Qarabağ mövzusunu kursantların təfəkküründə doğma Anaları qədər
dəyərli bir varlığa çevirə bilmişdi. Mövzunun haradan başlamasından asılı
olmayaraq sonda Qarabağla tamamlanırdı. Onların səsində gurluq, əzəmət hiss
edilirdi. Sanki onları seçib sinfə yığmışdılar. Sanki gur səsləri ilə hərbçi gələcəklərinin
sorağını verirdilər. Diqqətimi bununla bərabər
cəlb edən digər məqam o idi ki, Liseydə yetişən gələcək hərbçilərin təfəkküründə
mənəvi dəyərlərimizə sonsuz sevgi özünə yer etməkdədir. Onlar bir zabit olaraq
torpaqlarımızın müdafiəsinə hazırlaşdıqları kimi, bir vətəndaş olaraq da mənəvi
dəyərlərimizin müdafiəsinə hazır olacaqlar. Kursantlarla tanışlıqdan sonra məndə
bu inam yarandı. Ümumiyyətlə, müəllimin qoyduğu inteqrativ suallar əsasında kursantların ədəbiyyat, tarix, coğrafiyadan da
bilik nümayiş etdirmələri deməyə əsas verir ki, liseydə tədrisin keyfiyyətinə
böyük önəm verilməkdədir. Şəlalə Haqverdiyevaya gəldikdə isə o, xarici dilin
öyrənilməsini kursantların hərbi hazırlığının ən vacib amili səviyyəsinə
qaldıra bilib. Təbii ki, liseydə də buna şərait yaradılıb.
Səlalə Haqverdiyeva
dərs prosesində inteqrativliklə yanaşı, qeyd etdiyimiz kimi, şagirdlərin söz
ehtiyatlarının zənginləşməsini, düzgün danışıq qaydalarına əməl olunmasını,
qrammatik normaların öyrədilməsini ciddi nəzarətdə saxlayırdı. Şagirdlərin
nitqində də bunu aydın görmək mümkün idi.
O, məqamı gəldikcə
kursantlara fərdi yanaşır, sinifdə ümumi ahəngin təmin olunmasına çalışır,
bununla da hamının fəallıq göstərməsinə nail olurdu. Ümumiyyətlə, kursanlatın dərs
prosesində hər birinin fəal şəkildə iştirak etməsi Şəlalə müəllimin əsas
prinsiplərindən biridir. O, yeri gəldikcə dərslərində dərs-seminar, dərs-disput,
dərs-mühazirə, dərs-dialoq kimi üsullardan istifadə etməklə xarici dilin mənimsədilməsinin
optimal yollarını axtarır. Kursantlara tədqiqat xarakterli tapşırıqlar verməklə
onların mövzular üzərində daha ciddi çalışmalarına, əhatəli məlumatlar əldə etmələrinə,
bununla da dünyagörüşlərinin, dili dərketmə səviyyələrinin inkişafına nail
olur. Kursantlarla birlikdə liseydə təşkil etdiyi vətənpərvərlik mövzulu müxtəlif
tədbirlər, divar qəzetlərinin buraxılması da bu məqsədə xidmət edir. Bu tədbirlərin
hər biri rəngarəgliyi, öyrədiciliyi ilə seçilməklə, kursantların böyük marağına
səbəb olur.
Liseyin tədris işləri
üzrə rəis müavini polkovnik Məhəmməd Rzayevin də fikrincə Şəlalə
Haqverdiyevanın yenilikçi müəllim kimi bu təhsil ocağında çalışması
kursantların xarici dilə olan marağının artmasında, eləcə də dilin öyrənilməsində
müstəsna rola malikdir. O, qeyd etdi ki, liseydə ingilis dilinin yüksək səviyyədə
tədrisi məqsədilə hər cür şərait yaradılıb. Sinif otaqları
İnformasiya-Kommunikasiya Texnologiyaları ilə təmin edilib, müəllimlərin kommunikativ
bacarıqlarının təmin olunması istiqamətində ardıcıl iş aparılır. Bu isə öz növbəsində
liseydə tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə yol açır. Liseydə yalnız ingilis
dili müəllimlərinin deyil, bütün müəllimlərinin fəliyyəti bu baxımdan diqqət mərkəzində
saxlanılır.
Görkəmli pedaqoq
Firudin Köçərli yazırdı: “Əsl müəllim elm, bilik və zəhmətkeşlikdən əlavə,
şagirdlərinə münasibətdə məhəbbət və qayğı dolu qəlbə mailk olmalıdır.” Şəlalə
müəllimin simasında bu ali keyfiyyətlərin cəmləndiyini görmək mümkündür. Bütün
qəlbi və ruhu ilə müəllim olanlar bu simaya sahibdirlər.
Şəlalə
Haqverdiyeva 27.05.1982 –ci ildə Bərdə
rayonunda anadan olub. Bərdə şəhərindəki
5 nömrəli orta məktəbi bitirib. 1999-cu ildə Gəncə Dövlət Universitetinin İngilis dili
fakültəsinə qəbul olub. 2003- cü ildə həmin Universiteti ingilis dili
(Filologiya) ixtisasi üzrə bitirb. Elə həmin ildən imtahanla C.Naxçivanski
adına hərbi Liseydə müəllim vəzifəsinə qəbul edilib. Hal-hazırda həmin Liseydə
İngilis dili müəllimi vəzifəsində işləyir.
İşlədiyi müddətdə tədrisdə göstərdiyi nailiyətlərə görə Hərbi Lisey tərəfindən
4 fəxri fərman və Müdafiə Nazirliyi tərəfindən 2 dəfə qiymətli hədiyyələr ilə təltif olunub. Müxtəlif
ictimai təşkilatların öyrədici seminarlarında və Azərbaycan Amerika məkəzində təskil
olunan onlayn webinarlarda mütmadi iştirak edir.Hal-hazırda Oreogon Universitetinin təskil etdiyiyi “Shaping the way we teach English” kursunun ingilis
dili müəllimləri ücün olan 5 hətəlik forumunda iştirakçıdır. Azərbaycan Təhsil Şurasının ABŞ-ın Qarabağ Fondu ilə
birlikdə 7-8 mart 2015-ci il tarixində
keçirdiyi “Qarabağ həqiqətlərinin böyüyən nəslə çatdırılamasının elmi-metodiki
və praktik məsələləri” mövzusunda elmi-təcrübi konfransda “Xocalı soyqrımının təlim-tərbiyə
prosesində şagirdlərə çatdılılması” mövzusunda elmi məruzə ilə çıxış edib.
Böyükağa MİKAYILLI
No comments:
Post a Comment