Hər
bir müəllimin özünün pedaqoji taktikasının olması labüddür. Müəllimi konkret
olaraq hansısa metoddan istifadəyə məcbur etmək etmək, qarşısına tələblər
qoymaq mümkün deyil. Əgər belə olarsa, dərsdən hansısa səmərəni gözləmək
yersizdir. Səmərə o zaman əldə olunur ki, müəllim dərs prosesinə yaradıcılıqla
yanaşaraq, təlim prosesini şagirdlərinin qavrama, dərketmə səviyyəsində qursun,
yaradıcı işləməyə şəraiti təmin etsin, müstəqillik vərdişləri aşılasın,
təfəkkürün inkişafına yol açsın. Əslində hər bir fənn şagird təfəkkürünü
inkişaf etdirmək baxımından əhəmiyyətə malikdir. Yaradıcı müəllim mövzunun
imkanlarından istifadə etməklə şagirdinin təfəkkür imkanlarını genişləndirə,
onun qarşısında dünyanın möcüzələr qapısını aça bilər. Amma riyaziyyatın
imkanları bu baxımdan daha da genişdir. Nahaq yerə demirlər ki, riyaziyyat
bütün elmlərin açarıdır. Bu yazımım qəhrəman Şirvan şəhərindəki 9 nömrəli tam
orta məktəbin müəllimi Sevinc Niftiyeva da riyaziyyat müəllimidir. 2012-ci ilin
dekabrında Şirvanda qabaqcıl müəllimlərlə görüş zamanı tanış olmuşam onunla.
Bir müddət sonra məni açıq dərsinə dəvət etdi. Sevinc Niftiyeva elə ilk
dəsindəcə peşəkarlıqla yaradıcılığı məharətlə uzlaşdıra bilən bir müəllim kimi
diqqətimi cəlb etdi. Obrazlı yanaşsam,
deyə bilərəm ki, onun dərsində sanki rəqəmlər özləri də dil açıb danışırdılar.
Sevinc Niftiyeva həmin dərsdə informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından
məharətlə istifadə edərək, dövrün tələblərini əhatə edən bir dərs təqdim edə
bilmişdi. Orada diqqətimi cəlb edən məqamlardan biri də o olmuşdu ki, açıq dərs
heç bir hazırlıq görülmədən aparılmışdı. Bu da deməyə əsas verirdi ki,
müəllimin bütün dərsləri bu səviyyədə canlı, eləcə də müasir tələblər
səviyyəsində aparılır. Ötən iki il ərzində Sevinc müəllimi yaxından tanıdıqca
qənaətimdə yanılmadığıma əmin oldum. Və bu iki il Sevinc Niftiyevanı yalnız bir
müəllim kimi deyil, müasir təhsil problemlərini, yenilikləri, təhsildə
pedaqoji-psixoloji tendensiyaları, novasiyaları bilən bir mütəxəssis kimi də
tanımağa imkan verdi. Və qeyd etdiyim kimi, peşəkarlıqla yaradıcılığı uzlaşdıra
bilən Sevinc Niftiyevanın daha bir bacarığı – müəllimliklə ictimai fəaliyyəti
əlaqələndirə bilmək bacarığını özüm üçün müəyyənləşdirdim. Onun Təhsil Şurası
və “Təhsil və zaman” qəzeti ilə əməkdaşlığı iki il ərzində Şuranın idarə
heyəti, qəzetin redaksiya şurası üzvlüyünə yolunu açdı. “Təhsil və zaman”
qəzetində mütəmadi olaraq metodiki, elmi-kütləvi məqalələrlə çıxış etdi, açıq
dərslərə şərh yazdı. Nəhayət Təhsil Şurasının müəllimlər üçün apardığı
təlimlərdə təlimçi, aparıcı təlimçi kimi qatıldı. Təhsil Şurasının keçirdiyi
elmi – təcrübi konfranslarda çıxış etdi.
Sevinc
Niftiyevanın bu yaxınlarda iştirak etdiyim dərsi də müəllimin yaradıcı
imkanlarının realizəsi baxımından diqqətəlayiq idi. Əgər iki il əvvəl izlədiyim
dərsində Sevinc Niftiyeva mövzunu
informasiya – kommunikasiya texnologiyalarınadn istifadə etməklə, slaydlaşdırıb
aparmışdısa, bu dəfə bir qədər də irəli gedib dərsi “Prometan” lövhə vasitəsilə
qurmuşdu. Qeyd edib ki, “Prometan” lövhə Şirvanın bəzi məktəblərində istifadə
olunur. Şəhərdə bir-neçə müəllim, o cümlədən Sevinc Niftiyeva dərslərini bu
texnoloji vasitədən istifadə etməklə qurur.
Mənim
üçün maraqlı idi ki, Sevinc Niftiyeva iki il əvvəlki kimi, yenə də dərs
prosesinə yaradıcı yanaşma ilə bizi təəccübləndirə, orijinal bir dərs meydana
qoya biləcəkdimi?
Etiraf
etməliyəm ki, o, bunu bacardı. Birincisi ona görə ki, Sevinc müəllim iki il
əvvəlki kimi, yenə də açıq dərs mifinini dağıtmışdı. Dərsə xüsusi hazırlıq
aparılmamışdı. Dərsə növbəti, sıradan bir dərs kimi yanaşmışdı. Nzərə alsaq ki,
dərs 5-ci sinifdə aparılırdı və uşaqlar, elə müəllimin özü də “Prometan” lövhə ilə yenicə tanış olmuşdu, bunun
nə qədər çətin olduğunu anlamaq mümkündür. Amma müəllim mümkün çətinliyi və
qarşıya çıxa biləcək problemləri nəzərə alaraq elə motivasiya qurmuşdu ki,
bunun sayəsində sinifdə dərs boyu davam edəcək xoş əhval-ruhiyyə formalaşdı.
Lövhədə “Maşa və Ayı” cizgi filminin qəhrəmanı Maşa göründü. O, uşaqlara “Siz
mənə həyatınızda hər gün gördüyünüz işlərdən, əməllər ardıcıllığından misal
gətirə bilərsinizmi?, Televizoru açmadan mənim cizgi filmimə baxa
bilərsinizmi?, Kitablarınızı götürmədən dərslərinizə hazırlaşa bilərsinizmi?”
Bu əlbəttə ki, mümkün deyil. Hər bir işin yerinə yetirilməsi üçün müvafiq
ardıcıllıq gözlənilməlidir. Müəllimin qoyduğu suallarda əslində şagirdlərin yaş
həddinə uyğun sosial-mənəvi yanaşmalar var idi. Müəllim demək istəyirdi ki,
insan həyatında hər şey ardıcıllığın məntiqi nəticəsi kimi meydana çıxır. İnsan
birdən birə 50 yaşına çata bilməz, qış keçməsə bahar olmaz, yay olmaz. Təbiətin
ardıcıllıq qanunauyğunluğu həyatımızın nizamlanmasında mühüm rola malikdir.
Sevinc
Niftiyeva real həyat həqiqətlərini mövzunun imkanları çərçivəsində dərs
prosesinə gətirməklə şagirdlərinə fəal həyat mövqeyinin ilkin elementlərini
aşılamağı bacaran müəllimdir. Onun pedaqoji yanaşması bir sıra xüsusiyyətlərlə
fərqlənir ki, onlardan da biri dahi rus pedaqoqu Konstantin Dmitriyeviç
Uşinskinin irəli sürdüyü “Öyrənməyi öyrətmək” prinsipidir. İstər iki il
əvvəlki, istərsə də iştirak etdiyim sonuncu dərsində şagirdlərinin müstəqil
işləmələrinə önəm verir, onların daxili imkanlarının meydana çıxmasına şərait yaradır,
özü də bir rəqəmə çevrilib hansısa uzaq bir aləmdən soraq verirmiş, sirr
açırmış kimi, bütün sinfi problem ətrafında səfərbər edirdi.
Motivasiyadan bəlli oldu ki, dərsin mövzusu
“Ədədlər ardıcıllığıdır”. Müəllim dərsin mövzusundan çıxış edərək “İfadələrdə
əməllər sırası hansı ardıcıllıqla yerinə yetirilir?” tədqiqat sualını qoydu.
Şagirdlər “Toplama”, “Çıxma”, “Vurma”, “Bölmə” adlı qruplara bölünərək verilmiş
tapşırıqlar əsasında çalışmağa başladılar. Sevinc Nifiyevanın uğuru həm də onda
idi ki, qısa vaxt keçməsinə baxmayaraq, şagirdlər “Prometan” lövhədə qoyulan
sualları sərbəst cavablandırır, yeni texnoloji qurğu fonunda çətinlik
çəkmirdilər. “Prometan” sanki ənənəvi istifadə etdikləri lövhə kimi, onlara
asan görünürdü. Hiss olunurdu ki, müəllim lövhənin imkanlarından istifadə
etməklə dərsin elmi səviyyəsini yüksəltməyə, mövzunun həyatiliyini təmin
etməyə, eyni zamanda idrak fəallığını artırmağa nail olur. Ümumiyyətlə, Sevinc
Niftiyevanın bu dərsi də digər dərsləri kimi, sanki böyük bir problemin təhlili
təsiri bağışlayırdı. O, həmişə olduğu kimi bu dəfə də, mövzunu sinif
səviyyəsində qloballaşıdırmağı bacarmışdı. Hər kəsi problemin həllinə cəlb
etməklə, ona ümumsinif problemi tonu verə bilmişdi. Bu, Sevinc Niftiyevanın
“Prometan” lövhə ilə müəllimlər qarşısında nümayiş etdirdiyi ilk dərs idi.
“Prometan” imkan verdi ki, o, qarşıya qoyulmuş məqsədə daha optimal yolla nail
olsun. Dərs prosesini dövrün texnoloji tələbləri səviyyəsində qursun. Amma
Sevinc Niftiyeva kimi müəllimlər əslində bir təbaşirlə də məqsədə çata
bilirlər. Əsas odur ki, ürəkdə öyrətmək istəyi olsun...
Böyükağa
MİKAYILLI
No comments:
Post a Comment