2.28.2015

Qabaqcıl təcrübənin ünvanı: Mingəçevir şəhər Texniki Humanitar Təmüyüllü Lisey

 Müasir məktəbin başlıca vəzifəsi
 
Bir neçə il əvvəl Mingəçevir məktəblərindən yazı hazırlamaq üçün bu şəhərə ezam olunanda tanış olduğum məktəblərdən biri də Texniki Humanitar Təmüyüllü Lisey olmuşdu. Şəhər Təhsil Şöbəsinin müdiri, pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru Sahib Məmmədov ilk görüşümüzdə qeyd etmişdi ki, bu təhsil ocağı şəhərin zəngin ənənələri olan məktəblərindən əldə etdiyi nailiyyətlər baxımından, gənc olsa da,  geri qalmır. Doğrudan da, məktəblə tanışlıqdan sonra bu qənaət özünü doğrultmuşdu.
1990-cı illərin əvvəllərindən etibarən Mingəçevirdə təhsil sahəsində müşaiyət olunan inkişaf meylləri, eləcə də məktəblərdə şagird sıxlığının meydana gəlməsi yeni-yeni təhsil ocaqlarının yaranmasına da yol açırdı. Şəhər 15 nömrəli tam orta məktəb də 1992-ci ildə bu inkişafın bariz nümunəsi olaraq yarandı. Amma şübhəsiz ki, 1953-cü ildə inşa olunmuş binada fəaliyyətə başlayan məktəb maddi-texniki bazanın zəifliyi ucbatından çox çətinliklərlə üzləşdi. Və bu çətinliklər əhatəsində fəliyyətinin ilk illərindən direktor Sahib Məmmədovun rəhbərliyi ilə müasir pedaqoji texnologiyaları təlim-tərbiyə prosesinin aparıcı istiqamətinə çevirən kollektiv  böyük uğurlara imza atmağı bacardı. İki il əvvəl bu təhsil ocağının fəaliyyətinə həsr etdiyim “Yeni
hədəflərə doğru” adlı yazıda qeyd etmişdim ki, məktəb 2005-ci ildə Respublikanın 50 ən yaxşı məktəbi sırasına daxil oldu. 2007-2008-ci dərs ilində isə Respublikanın 20 ən yaxşı təhsil müəssisəsi arasında 9-cü yerdə qərarlaşdı. Ali məktəblərə yüksək balla qəbul olanların sayı ilbəil artmağa başladı. Şübhə yoxdur ki, bu, qarşısına cəmiyyətimiz üçün layiqli vətəndaşların formalaşdırılıması kimi müqəddəz amal qoymuş pedaqoji kollektivin gərgin əməyinin nəticəsi idi. Bu təhsil ocağı yaranan gündən gənclərin yüksək mənəvi ideyalar, milli və bəşəri duyğular, vətəndaşlıq ruhunda tərbiyə olunması prioritet təşkil etmişdir. Əgər belə demək mümkünsə 15 nömrəli tam orta məktəb zamanın inkişaf dinamikası ilə ayaqlaşmağı qarşıya bir nömrəli vəzifə kimi qoymuşdu. Keçilən yola nəzər saldıqda görmək mümkündür ki, istər müstəqilliyimizin ilk illərində, istərsə də Təhsil İslahatlarının uğurla tətbiq olunduğu 21-ci əsrdə zamanın nəbzi bu təhsil ocağının pedaqoji kollektivinin ürəyində, onların böyük həvəslə dərs keçdikləri şagirdlərinin qəlbində döyünmüşdür.

Bu da danılmaz həqiqətdir ki, 2008-ci ilin 18 martında o vaxtkı təhsil naziri cənab Misir Mərdanovun 347 saylı əmri ilə liseyə çevrilən 15 nömrəli tam orta məktəb elə həmin vaxtdan fəaliyyətinin yeni mərhələsinə qədəm qoydu. Daha böyük uğurlar hədəfə alındı, müasir texnologiyaların tədrisə daha optimal tətbiqi gündəmə gəldi. Və Azərbaycan təhsilinin inkişafı istiqamətində misilsiz xidmətlər göstərən Heydər Əliyev Fondu və Fondun prezidenti,  Azərbaycanın birinci xanımı Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü ilə Lisey üçün müasir memarlıq üslubunda bina tikildi. Əslində bu, Mingəçevir təhsilinə, onun istedadlı, vətənpərvər, sabaha inamlı gənclərinə böyük bir hədiyyə idi.
Bu gün təhsil ocağına rəhbərlik edən təcrübəli məktəbşünas Nailə Məmmədova bu məktəbin yaradıcılarındandır. Nailə Məmmədova müəllim ailəsində anadan olub. Atası Famil Məmmədov, anası Minayə xanım ömürlərini gənc nəslin təlim-tərbiyəsi işinə həsr ediblər. O, hələ 1992-ci ildə 15 nömrəli məktəb yaradılarkən burada təlim-tərbiyə işləri üzrə direktor müavini vəzifəsində çalışıb. Məktəbin o vaxtkı direktoru Sahib Məmmədovla birlikdə “Gələcəkdə şəhərin, həm də respublikanın ən yaxşı məktəblərindən birini yaratmaq” kimi çoxlarına xəyal görünən bir işin öhdəsindən gəlməyi bacarıb.  Məktəbin möhkəm təməllərinin yaradılmasında yaxından iştirak edib. O, 2013-cü ildən liseyə rəhbərlik edir. Mingəçevir təhsilində səriştəli təhsil işçisi kimi tanınan Nailə Məmmədova liseyin fəaliyyətini yaradılan təməllər üzərində sabaha inamla aparmaqdadır. Bunu faktlar da sübut edir.
Nailə Məmmədova qeyd edir ki, bu gün liseyin ənənələrinin yaşadılması, nailiyyətlərin ildən-ilə artmasının ən mühüm səbəbi öz işinin mahir bilicisi olan müəllimlər, eyni zamanda, ölkədə həyata keçirilən təhsil layihələridir. Ölkə başçısı cənab İlham Əliyevin sərəncamı ilə həyata vəsiqə qazanan “Təhsil Sahəsinin İnkişafı üzrə Dövlət Strategiyası”  müasir dövrdə təhsilimizin inkişafını stimullaşdıran, onun dünya təhsili ilə inteqrasiyasına yol açan  amillərdəndir.  Bu gün Texniki Humanitar Liseydə təkcə Mingəçevirdə deyil, respublikamızda qabaqcıl kimi tanınan müəllimlər çalışırlar. Onlardan “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin qalibi Mahiyyə Məmmədlini, Respublikanın əməkdar müəllimi, dərslik müəllifi Sevda İsmayılovanı, dərslik müəllifi “Qabaqcıl təhsil işçisi” döş nişanı ilə təltif edilmiş Arzu Hüseynovanı, Yaşar İsmayılovu, Aygün Novruzovanı, Söylü Qorçiyevanı, Aytən Əliyevanı, Cəmilə Namazovanı, Elmizalə Namazovanı, Zemfira Talıbovanı, Kəmalə Mayılovanı və digərlərini göstərmək olar. Qeyd edim ki, məktəbin müəllimləri Arzu Hüseynova və Leyla Camalovanın hazırladıqları “İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tədris prosesinə tətbiqi”, eləcə də “Riyaziyyat” adlı vəsaitləri Mingəçevir müəllimlərinin marağına səbəb olub. 
Bu gün Texniki Humanitar Təmayüllü Liseyin fəaliyyəti bir neçə istiqamətdən diqqəti cəlb edir. Onlardan biri təhsilyönümlü, inkişafyönümlü layihələrdir. Lisey artıq xeyli müddətdir ki, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Bilik Fondu tərəfindən həyata keçirilən “Qardaşlaşmış məktəblər” layihəsinə qoşulmuşdur. Bu layihə çərçivəsində lisey Füzuli rayonunun Horadiz qəsəbəsində yerləşən 2 nömrəli tam orta məktəblə qardaşlaşıb. Nailə Məmmədovanın sözlərinə görə, Horadizdə keçirilən görüşlər hər iki məktəbin şagirdləri üçün unudulmaz xatirəyə çevrilib. Füzuli rayon İcra Hakimiyyyətinin başçısı tərəfindən nümayəndə heyətinin qəbul edilməsi, şagirdlərin Füzuli rayonunun tarixi, mədəniyyəti, erməni qəsbkarları tərəfindən işğalından əvvəlki və sonrakı vəziyyəti ilə tanışlığı öyrədiciliyi ilə diqqət çəkib. Horadiz məktəbində keçirilən bilik yarışında liseyin şagirdləri qalib gələrək kuboka layiq görülüblər. Qardaşlaşmış məktəblər layihəsi çərçivəsində Horadiz 2 nömrəli tam orta məktəbdə simvolik “Dostluq ağacı” düzəldiblər. Texniki Humanitar Liseydə isə bu görüşdən xatirə olaraq guşə yaradılıb.  Füzulili şagirdlərin də Mingəçevir səfəri maraqlı keçib. Nailə Məmmədova qeyd edir ki, ümumiyyətlə şagirdlərin bu kimi layihələrə qoşulması təqdirə layiq haldır. Bu tədbirlər gənclərin dünyagörüşünün inkişafına təsir etməklə bərabər, məktəbdə təlim-tərbiyə işinin də keyfiyyətinin yüksəlməsində əhəmiyyətli rol oynayır. O, bu kimi tədbirlər silsiləsindən “Azərbaycanı tanıyaq”, tanınmış tənqidçi Rüstəm Kamalla keçirilən görüşün də əhəmiyyətindən bəhs etdi. Vurğuladı ki, Bilik Fondu ilə birgə keçirdikləri multikulutralizm və geni dəyişdirilmiş qida məhsulları ilə bağlı tədbirlər də maraq doğurub. Ümumiyyətlə, məktəbdə 11 pilot layihə fəaliyyət göstərir ki, bunların hər biri təlim keyfiyyətinin yüksəldilməsində müstəsna əməmiyyətə malikdir. Təcrübəli məktəb direktoru bu layihələrə misal olaraq ingilis dilinin, rus dilinin intensiv tədrisi, inklüziv təhsil və digərlərinin adını çəkdi, onları müasirlik baxımdan xarakterizə elədi. 
Nailə Məmmədova hesab edir ki, şagirdlərin mənəvi dünyasının, həyata, cəmiyyətə baxışlarının formalaşdırılıması müasir məktəbin vacib vəzifələrindən biridir. Odur ki, müəllim yalnız dərsini deməklə kifayətlənməməli, şagirdlərini həyata hazırlamağın metodikasını da bilməli və onu tətbiq etməlidir. Nə yaxşı ki, bu gün Texniki Humanitar Liseydə belə müəllimlər çalışırlar. Məhz bunun nəticəsidir ki, bu gün Liseyin məzunları respublikanın nüfuzlu ali təhsil ocaqlarına yüksək balla qəbul olur, cəmiyyətdə layiqli mövqeləri ilə seçilirlər. Nailə Məmmədova söyləyir ki, onlar hələ birinci sinifdən başlayaraq təlim-tərbiyə işinə kompleks yanaşmağı qarşılarına məqsəd kimi qoyurlar. Hər bir müəllimin özünün sinifdənxaric və məktəbdənkənar tədbirlər planı olur. Bu tədbirlər planına şəhərin tarixi yerlərinə ekskursiyalar, görkəmli şəxsiyyətlərlə görüşlər, milli-mənəvi dəyərlərin, adət-ənənələrin aşılanması istiqamətində tədbirlər və.s daxildir. Bu kimi tədbirlər həm siniflər, həm də lisey səviyyəsində təşkil olunmaqla, şagirdlərin marağına səbəb olur.
Nailə Məmmədova qeyd edir ki, məktəbin qabaqcıl müəllimlərindən Arzu Hüseynovanın, Yaşar İsmayılovun, Aygün Novruzovanın iş təcrübəsi öyrənilərək şəhər məktəbləri arasında yayılıb. Ümumiyyətlə məktəbdə iş təcrübəsinin öyrənilməli cəhətləri olan müəllimlər çoxdur. Onların hər birinin fəaliyyəti tədriclə öyrənilib yayılacaqdır. Məktəbdə yaxınlarda fəaliyyətə başlamış “Tədris mərkəzi”nin məqsədlərindən biri də elə budur. Nailə Məmmədova qeyd edir ki, müasir təlim texnologiyalarının, dünya təhsilinin qabaqcıl ənənələrinin, informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının müəllimlərə öyrədilməsi bu gün qarşıda dayanan mühüm vəzifələrdəndir. Liseydə fəaliyyətə başlamış “Tədris mərkəzi” artıq metodiki vəsaitlərlə təmin olunmaqdadır. Bu mərkəzdə təlim keyfiyyətinin yüksəldilməsi istiqamətində müxtəlif mövzulu seminarların, konfransların, görüşlərin, əbəbi-bədii kompozisiyaların keçirilməsi, pedaqoji mətbuatın oxusunun təşkil edilməsi, elmi jurnallarda dərc olunan metodiki məqalələrin müzakirəsinin  aparılması və s. nəzərdə tutulmuşdur.
Məktəbdə fənn kabinetlərinin tərtibatına da xüsusi diqqətlə yanaşılır.  Kabinetlərdə fənnin tədrisində gərəkli olan məlumatlarla yanaşı, mənəvi dəyərlər aşılayan bilgilərə də rast gəlmək mümkündür. Məktəbin rəhbərliyi fənn kabinetlərinin tərtibatına yetirdikləri diqqətlə sanki şagirdin əlindən tutub onu keçmişinə səfərə çıxarır, gələcəyə uğurla addımlamağın yollarını göstərir. Şagird məktəbdə hər addımbaşı ölkəsinin tarixi, mədəniyyəti, incəsənəti, idmanı, musiqisi ilə bağlı informasiya xarakterli guşələrlə rastlaşır. Bütün bunlar onda Vətəni haqqında məlumatlar formalaşdırır, sevgi hissi yaradır. Fənn kabinetləri isə sanki, dəhlizlər boyunca düzülmüş interyeri tamamlayır. Fənn kabinetlərindən söz düşmüşkən qeyd edim ki, liseyin hər cür əyani-texniki vasitələrlə təchiz edilmiş kimya, biologiya, fizika fənn kabineti bu fənnləri müasir tələblər səviyyəsində qurmağa tam imkan verir. Fizika kabinetində təcrübəli müəllim Cəmilə Namazovanın 7-ci sinifdə əyani vəsaitlərdən istifadə etməklə apardığı dərsdə də laboratoriya cihazlarının nə qədər mühüm əhəmiyyət daşıdığının şahidi oldum. Müəllimin dərsdə həyata keçirdiyi hər bir təcrübə şagirdlərin marağına səbəb olmaqla, dərsin mənimsənilməsində əhəmiyyətli rol oynayırdı. Bəlkə də bu kimi amillərin təsirinin nəticəsidir ki, lisey məzunlarının ali məktəblərə qəbul faizi ilbəil artır. Ötən il üçün bu göstrici 62 faiz təşkil edib. Şagirdlərin fənn olimpiadalarının respublika turunda uğurlu çıxışları da intensiv xarakter alıb. Bu il Azərbaycanda keçiriləcək 47-ci beynəlxalq kimya olimpiadasının zona mərhələsinə liseyin 4 şagirdi vəsiqə qazanıb.
Liseydə istedadlı şagirdlərin aşkara çıxarılması və onların inkişafına şərait yaradılması istiqamətində sistemli iş aparılır. Nailə Məmmədova qeyd edir ki, bu istiqamətdə işlər hələ şagird məktəbə gəlməmişdən başlayır. Onlar uşaqları məktəbə qəbul edərkən xüsusi testlər əsasında şagirdin qabiliyyətini müəyyənləşdirirlər. Uşaq birinci sinfə qəbul edildikdən sonra isə onun fəaliyyəti sistemli olaraq izlənilir. Şagirdlərin yaradıcı işlərinin, yaradıcılıq imkanlarının realizəsi üçün müvafiq şərait yaradılır. Şeir, rəsm, əl işləri müsabiqəsi mütəmadi olaraq təşkil olunur. Bu zaman qabiliyyətli şagirdlər də, şübhə yoxdur ki, aşkar edilir. Maraqlı cəhət burasıdır ki, liseydə yalnız şagirdlərin deyil, müəllim və valideynlərin də yaradıcılıq imkanlarının meydana qoyulması üçün müəyyən tədbirlər həyata keçirilməkdədir. “Qiraət axşamları”nın, əl işlərindən ibarət sərgilərin keçirilməsi buna misal ola bilər. Nailə Məmmədova müasir dövrdə valideyn-məktəb əlaqələrinin daha mühüm əhəmiyyət daşıdığını qeyd edir. Odur ki, liseyin valideynlərlə əlaqələrinin günü-gündən genişlənməsi pedaqoji kollektivin qarşısında mühüm vəzifə kimi dayanır. Əslində müasir dövrün təhsili də bunu tələb edir, deyə Nailə Məmmədova vurğulayır. Artıq yeddi ildir ki, tətbiq olunan fənn kurikulumları övladlarını ənənəvi təhsillə oxutmağa öyrəşmiş valideynlər üçün müəyyən suallar yaradır. Valideynlərlə mütəmadi olaraq keçirilən sinif, məktəb iclaslarında bu suallara cavablar axtarılır, təkliflər, tövsiyyələr irəli sürülür, yeniliklərin mahiyyəti dolğunluğu ilə izah olunur. Nailə Məmmədova söyləyir ki, pedaqoji yenilikləri bilmək valideynlər üçün də vacibdir. Axı, övladlarının təlim-tərbiyəsi qayğısına qalmaq məktəblə bərabər onların da işidir.
Bu gün Mingəçevir Texniki Humanitar Təmayüllü Lisey özünün yeni inkişaf mərhələsini yaşayır. Çətinliklərlə keçən günlər artıq arxada qalsa da, o illər kollektivə çox şeyi öyrədib. Ən əsası da hər cür çətin şəraraitdə işləməyi öyrədib. Bu gün isə Texniki Humanitar Lisey müasir Azərbaycan təhsilinin ən qabaqcıl təhsil ocaqlarından biri sayılır. Liseyin adı respublikanın ən yaxşı təhsil ocaqları ilə bir sırada çəkilir. Burada geniş və işıqlı, maraqlı tərtibatlarla zəngin 60 sinif otağı, laboratoriyaları olan fizika, kimya, biologiya kabinetləri, 2 kompüter otağı, müasir işıqlandırma sistemi, 250 oturacaq yeri olan akt zalı, örtülü idman zalı, tədris mərkəzi, zəngin kitabxana, ulu öndər Heydər Əliyevin həyat və fəaliyyətindən bəhs edən guşə müəllim və şagirdlərin istifadəsindədir. Bütün bunlar, liseydə təlim-tərbiyə işinin yüksək səviyyədə təşkil olunmasına yol açan amillərdəndir. Ən mühüm amil isə yüksək intellektual potensiala malik olan pedaqoji kadrlar, eləcə də hərtərəfli inkişafa stimul yaradan demokratik olunmadır. Bu gün liseydə bu amilləri də görmək mümkündür. Odur ki, bu təhsil ocağında gələcəyin hərtərəfli şəxsiyyətinin yetişdirilməsinə yüksək inam var.

Böyükağa MİKAYILLI 


                                                   
 



 


No comments:

Post a Comment