Fərqanə Abbasovanın şagirdləri dünyanın mənzərəsini
sanki qəlblərinə çəkir və bütün dünyaya öz qəlblərinin pəncərəsindən
baxırdılar.
Dərsin elə məqamları olur ki, həmin məqamlarda müəllimin
biliyi, bacarığı, elmi dünyagörüşündən savayı, psixoloji, mənəvi yanaşmaları
daha mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bir baxış, bir söz belə, şagirdin ruhi-mənəvi
aləminə təsir etməklə, onun mövzunu mənimsəməsində, qoyulan problemi dərk etməsində
müstəsna rol oynayır. Bəzən bir məqam belə, şagirdin gələcək həyat yolunun müəyyənləşməsində
mühüm təsirə malik ola bilər. Bakının Sabunçu rayonundakı 215 nömrəli tam orta
məktəbin ingilis dili müəllimi Fərqanə Abbasova dərs prosesini şagirdlərinin
arzu və istəkləri, onların dərketmələri səviyyəsində qurmaqla əsl öyrədici
mühit yaratmağı bacaran müəllimlərdəndir. Onun müşahidə etdiyim dərsləri bir
çox məqamlarla yadımda qaldı. Onlardan ən mühümü odur ki, o, dərs prosesinin hər
dəqiqəsindən səmərəli istifadə etməklə, məqsədlərinə nail olmağı bacardı. Və
qeyd etdiyim kimi, elə bir öyrənmə mühiti yaratdı ki, burada hər bir şagirdin fəallığının
təmin olunması labüd idi.
Həmişə hesab etmişəm ki, şagirdin dünyagörüşünün, onun
mənəvi hisslərinin formalaşmasında xarici dil fənni mühüm təsirə malik olur.
Bacarıqlı müəllim bir millətin dilini tədris etməklə şagirdində o millətə, həmin
millətin təmsil olunduğu ölkəyə qarşı məhəbbət hissi də yarada bilər, yaxud əks
hisslər də oyadar. Əminliklə deyə bilərəm ki, Fərqanə Abbasova tədris etdiyi
xarici dili, onun mənsub olduğu mədəniyyəti şagirdlərinə sevdirə-sevdirə öyrətməyi
bacarır. Bəli, o, ingilis dilinin tədrisinə mexaniki bir proses kimi yanaşmır,
onu millətin milli-mədəni dəyərlərinin ən inci nümunəsi kimi təqdim edir. Və
yalnız ingilis dilinin mənsub olduğu İngiltərənin mədəniyyəti deyil, o mədəniyyəti
dünyanın bir parçası olaraq göstərir. Müəllim dərs prosesində çalışırdı ki,
şagirdlərinə dünyanın gəliş-gedişini dərk etdirə, onu vahid halında tanıtdıra
bilsin. O, 7-ci “b” sinfində “Ölkələr və xalqlar” mövzusunu tədris edərkən
qoyduğu “Biz dünyanı nə üçün öyrənirik?” tədqiqat sualı ilə əslində mövzunun
qlobal mahiyyət daşıdığı çağrışını etdi. Mənim üçün çox maraqlı idi ki, o,
mövzunu şagirdlərin dərk etməsi səviyyəsinə necə uyğunlaşdıracaq, bunun üçün
hansı metodiki yanaşma nümayiş etdirəcək. Qeyd edim ki. Fərqanə Abbasova dərs
prosesində “Prometaen” lövhədən istifadə etdi. Amma o, bu lövhədən istifadəyə
mexaniki olaraq biliyin ötürülməsi vasitəsi kimi yanaşmadı, Onu sanki dərs
prosesinin və bir müəllim olaraq özünü tamamlayan bir vasitəyə çevirməyi bacardı.
Yəni o texnikanın arxasınca getmədi, texnikanı öz arxasınca apardı. Eyni
zamanda şagirdləri də bu xüsusda səfərbər edə bildi. “Countriy”, “Flaq”,
“Language” adları alan qruplar əslində
qrup halında fəaliyyət göstərsələr də, sinifdə əməkdaşlıq ab-havası hökm
sürürdü. Danışıq tamamən ingilis dilində aparılır, müəllimin ingilis aksentinin
dialoqlar zamanı şagirdlərinə də sirayət etdiyi görünürdü. Ümumiyyətlə,
dialoqlar zamanı diqqətimi cəlb edən məqam o idi ki, şagirdlər fikirlərini sərbəst
ifadə edir, səlis danışır, eyni zamanda, hər biri fəal olmağa çalışırdı.
Sual-cavablar, dialoqlar və sonda şagirdlərin apardığı tərcümələr sinifdə
dünyanın xəritəsini yaradırdı. Hər bir kəs bu xəritənin yaradılmasına öz payını
verməyə çalışırdı.
Yenə də qrupların fəaliyyətinə qayıtmaq istərdim.
Qruplar tapşırıq əsasında Azərbaycan, İngiltərə, Fransa haqqında məlumatlar
hazırlayıb təqdim etməli idilər. Doğrusu cavabların bu qədər zəngin olacağını
gözləməzdim. Fərqanə müəllimin şagirdləri qrup işlərinin təqdimatı ilə həqiqətən
də, tədqiqat sualınında qoyulmuş problem ətrafında əhatəli düşünə bildiklərini
sübut etdilər. Biz dünyanı ona görə öyrənirik ki, onu gələcək nəsillər üçün
qoruya bilək, onun maddi-mənəvi dəyərlərini yaşada bilək, orada özümüz üçün
yaşayışı təmin edək, bir-birimizi başa düşək və qarşılıqlı anlaşma şəraitində
ömür sürək. Diqqətimi cəlb edən məqamlardan ən mühümü o idi ki, Fərqanə
Abbasovanın şagirdləri dünyanın mənzərəsini sanki qəlblərinə çəkir və bütün
dünyaya öz qəlblərinin pəncərəsindən baxırdılar. Şübhə yoxdur ki, bu hissi
Mənəviyyatsız elm odsuz ocaq kimidir
Fərqanə müəllim yetirmələrinə özü təlqin etmişdi. Mənəviyyatsız
elm odsuz ocaq kimidir. Fərqanə Abbasova şagirdlərinin təlim-tərbiyəsinə məhz
bu prizmadan yanaşaraq kompüterləşmiş 21-ci əsrdə şagirdlərinin mənəvi cəhətdən
sağlam böyüməsini fəaliyyətinin əsas istiqaməti hesab edir. Onun sonda söylədiyi
fikilər də hesab edirəm ki, şagirdlərin həm mövzunu, həm də dünyanın və
xalqların inkişaf dinamikasını mənimsəmək baxımından əhəmiyyətli oldu: Dünyada
milyardlarla insan, yüzlərlə xalq yaşayır. Biz dini, irqi baxımdan bir-birimizdən
fərqlənsək də, hamımızın evi birdir. Odur ki, evimizi hər birimiz
qorumlıyıq.
Fərqanə Abbasovanın müşahidə etdiyim ikinci dərsi 7-ci
“a” sinfində “Hava” mövzusunda idi. Burda qruplara “Snow”, “Sun”, “Rain” adları verilmişdi. Əgər birinci dərsdə müəllim
ölkələrin və xalqların xarakterizə olunması problemini araşdırmağı şagirdlərin
qarşısına qoymuşdusa, ikinci dərsdə “Qış fəslində Azərbycanda hava necə olur?”
tədqiqat sualı ilə şagirdləri yenə də fikir, düşüncə ətrafında səfərbər edə
bildi. Doğrudur, söhbət Azərbaycandan gedirdi, amma müəllimin izahatından bəlli
olurdu ki, Azərbaycanı qlobal dünya mühitindən ayrı təsəvvür etmək mümkün
olmadığı kimi, onun iqlimi haqqında fikir söyləyərkən, planetar atmosfer nəzərə
alınmalıdır.
Uşaqlar qoyulmuş tədqiqat sualı ətrafında, eləcə də
qrup işlərinin təqdimatı zamanı Azərbaycanın
iqlimi haqqında ətraflı fikir söylədilər. İqlim dəyişikliyi, Azərbaycana təsir
edən hava kütlələri barədə bəhs etdilər. Azərbaycanın ayrı-ayrı bölgələrinin
hava şəraiti təhlil olundu. Havanın dəyişməsinə təsir edən amillər müzakirə
edildi. Coğrafiya ilə inteqrasiya biliklərin mənimsənilməsində şagirdlərə daha
çox yardımçı oldu. Ümumiyyətlə, Fərqanə Abbasova dərsi inteqrativ şəraitdə
qurmağı bacardı. Diqqətimi cəlb edən daha bir məqam o oldu ki, inteqrasiya
şagirdlərin yalnız ayrı-ayrı fənlərdən öyrəndiklərinə deyil, həyatın özü ilə
aparılırdı. Bu isə şübhəsiz ki, şagirdi həyata hazırlayan ən mükəmməl metodiki
yanaşma hesab oluna bilər.
Fərqanə Abbasovnın pedaqoji fəaliyyətinin istiqamətlərindən
birini də pedaqoji yenilikləri öyrənməsi və pedaqoji mətbuatla sıx əməkdaşlığı
təşkil edir. Artıq bir neçə ildir ki, onu tanıyır, nailiyyətlərini izləyirəm.
O, Laçın rayonunun Güləbrid kəndində
anadan olub. Azərbaycan Dövlət Dillər Universitetinin ingilis-fransız dili
fakültəsini bitirib. Pedaqoji fəaliyyəti dövründə yenilikçi müəllim kimi
tanınan Fərqanə Abbasova fənn kurikulumlrının tətbiqi, “Prometaen” Activinspire
proqrmı, İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının köməyi ilə tədris
prosesinin təşkili, Elektron Tədris Resurlarının hazırlanması və tətbiqi
qaydaları, İntel gələcək üçün təhsil, İngilis dili fənn kurikulumlarının tətbiqi
ilə əlaqədar “Öyrədənlərin öyrədilməsi” təlimçi kursu, Məktəbəqədər təhsil
kurikulumlarının tətbiqi ilə əlaqədar “Öyrədənlərin öyrədəni”, eləcə də Təhsil
Şurasının keçirdiyi Elektron tədris resurslarının hazırlanması və tətbiqi
qaydaları üzrə təlimçi kursunda iştirak edərək, “Öyrədənlərin öyrədəni”
statusunu alıb. Fərqanə Abbasovanın yetirmələri daim yüksək nəticələr nümayiş
etdirmiş, ali məktəblərə yüksək balla qəbul olmuşlar. Ötən dərs ilində şagirdi
Fidan Həsənova 685 balla Prezident yanında Dövlət İdarəçilik Akademiyasının tələbəsi
adını qazanıb. Bir müəllim kimi mütaliəni sevən, şagirdlərinə öz doğması kimi
yanaşan, tədris prosesində yeniliklərin tətbiqi ilə yüksək nəticələri hədəfləyən
Fərqanə müəllim mütəmadi olaraq elmi, kütləvi pedaqoji məqalələrlə də diqqəti cəlb
edir. Onun “Təhsil və zaman” qəzetində dərc olunan bir neçə məqaləsi sırf dərsin
təşkili, texnologiyaların tədris prosesinə tətbiqi məsələlərinə həsr olunmuşdu.
Bu yaxınlarda isə o, Təhsil Nazirliyinin elmi-metodik nəşri olan “Kurikulum”
jurnalında dərc olunan “İngilis dilinin dilimizin inkişafında rolu” adlı elmi məqaləsi
ilə oxucuların görümünə gəlmişdir. Məqalədə bir sıra mühüm dilçilik problemlərinə
toxunan müəllif yazır ki, dilimizin daşıyıcıları əsrlərcə Şərq və Qərb ölkələri
ilə münasibətlər qurmuş, bu ölkələrin dilləri ilə qarşılıqlı söz və termin
mübadiləsində olmuşdur. Dövlətimizin Avropa ilə qurduğu istər siyasi-iqtisadi,
istər ticari, istərsə də elmi-ədəbi müstəvidə münasibətlərin geniş vüsət alması
nəticəsində çoxsaylı ingilis sözləri dilimizin lüğət tərkibinə daxil olmuş,
leksik fondun inkişafına və zənginləşməsinə köməklik göstərmişdir. Fərqanə
Abbasova məqalədə Azərbaycan dilinin geniş imkanlarından bəhs edir, onun dünya
dilləri arasında özünəməxsuz yer tutmasını vurğulayır. O, tədris prosesində nə
qədər vətəndaş mövqeli müəllimdirsə, məqalələrində də bunu aydın sezmək
mümkündür...
Böyükağa MİKAYILLI
No comments:
Post a Comment