Mingəçevirdəki
10 nömrəli tam orta məktəbə bu təhsil ocağının iş təcrübəsi haqqında yazı
hazırlamağa getmişdim. Məktəbin direktoru, təcrübəli təhsil işçisi
Xumarə Mikayılova təhsil ocağının fəaliyyətindən, həyata keçirilən tədbirlərdən
həvəslə bəhs edir, söhbət əsnasında mütəmadi olaraq məktəbin kitabxana müdiri
Gültəkin Əsgərovanın adını çəkirdi. Odur ki, Gültəkin müəllimlə görüşmək, onun
işi ilə tanış olmaq qərarına gəldim. Və
peşiman olmadım. Tanışlıq məndə belə bir qənaət hasil elədi ki, Gültəkin Əsgərova
10 nömrəli tam orta məktəbin kitabxanasını məktəbin döyünən ürəyinə çevirə
bilib. Burada sanki hər bir kitab, hər
bir qəzet, hər bir jurnal oxucusu ilə dil açıb danışır. Burada oxucu özünü elə
bil ki, zəngin ədəbi mühitin içərisində hiss edir. Rəngarəng divar qəzetləri,
bir-birindən maraqlı guşələr, kitablar
oxucuları sirli-sehrli bir aləmə çəkib aparır. Əslində kitabxana elə möcüzəli
bir dünyadır. Əgər şagird kiçik yaşlarından bu möcüzəli aləmə düşərsə, bu aləm
onun dərketməsini, həyata baxışlarını, zövqlərini formalaşdırar, onun hərtərəfli
inkişafının təməlini qoyar. Təsadüfü deyil ki, 10 nömrəli tam orta məktəbin
kitabxanası “Mütaliə qüdrətli
idrak vasitəsidir” devzini özünə həyat, iş amalı
kimi seçib.
Kitabxanada diqqəti ilk çəkən məqam səliqə səhmandır.
İlk müşahidədən də hiss edirdim ki, Xumarə xanımın Gültəkin Əsgərova haqqında
dediklərinin əsası var. O, təbiətcə
sakit xarakterli təsiri bağışlayır. Amma öz işi barədə danışdıqca bu sakit
xarakterli insanın qəlbində təhsilə, şagirdlərin maariflənməsinə, ədəbiyyata, mənəvi
dəyərlərə nə qədər böyük məhəbbətin yaşadığını hiss edirsən. Gültəkin müəllim
55 illik ömrünün 38 ilini kitablar arasında keçirib. Bu illər ona bədii ədəbiyyata
sonsuz sevgi aşılayıb. Mütaliə vurğunu edib. Özü ədəbiyyatdan faydalandıqca,
onun mənəvi qüdrətini öz üzərində hiss etdikcə, bu mənəvi dəyərin gənc nəslə
aşılanmasını da bir vəzifə olaraq qarşısına qoyub. Kitaba, kitabxanaçılıq işinə
olan sonsuz marağı onu 1981-ci ildə Krupskaya adına Bakı Mədəni-Maarif məktəbinin
kitabxanaçılıq işi fakültəsinə gətirib. Gültəkin Əsgərova 1992-ci ildən
kitabxanaçılıq fəaliyyətini 10 nömrəli məktəblə bağlayıb. Elə “Kitabxana möcüzəsi”ni
də bu təhsil ocağında yaradıb. Xumarə müəllimin də dediyi kimi, Gültəkin Əsgərovanın kitab sevgisi məktəbin hər
bir şagirdinə sirayət edib. Bu da öz növbəsində məktəbin ümumi iş ahənginə öz
müsbət təsirini göstərməkdədir.
Gültəkin müəllim illik fəaliyyətini əvvəlcədən müəyyənləşdirilmiş və
məktəbin direktoru tərəfindən təsdiq olunmuş plan əsasında həyata keçirir. Hələ
sentyabr ayında şagird, valideyn və müəllimlərdən ibarət kitabxana şurasının
üzvləri seçilir. İllər əvvəl yaradılmış "Kitabsevənlər"qrupunun üzvləri
sentyabr ayında yeni tərkiblə fəaliyyətini davam etdirir. Qeyd edim ki, bu
qrupun fəaliyyətinin əsas məqsədi şagirdlərdə kitaba məhəbbət və qayğı ilə
yanaşmaq hissləri formalaşdırmaqdır. Gültəkin Əsgərova hesab edir ki, məktəbin
hər bir şagirdində kitaba məhəbbət yaratmaq mümkündür. Amma gərək bu işə hələ
birinci sinifdən başlayasan. Şagirdlərə
kitab sevgisini addım-addım aşılayasan. Böyüdükcə kitab sevgiləri də onlarla
böyüyəcək. Mütaliə gənclərin mənəvi tərbiyəsində mühüm əhəmiyyətə malikdir. Bu
mühüm amildən istifadə etmək vacibdir.
"Kitabsevənlər" qrupunun üzvləri ayda bir dəfə toplanır.
Onlar kitabları nəzərdən keçirir, lazım gələrsə təmir işləri aparırlar.
Diqqətimi dövrü mətbuat cəlb edir. Gültəkin müəllim onları səliqə ilə
kitabxananın bir hissəsində saxlayır. Burada məktəbin illər öncə, eləcə də yeni
aldığı elmi-metodiki nəşlərə, pedaqoji mətbuat nümunələrinə rast gəlmək
mümkündür. Təcrübəli kitabxanaçı söyləyir
ki, kitabxanada müəllimlərin metodiki ədəbiyyata olan ehtiyacını ödəmək üçün
kifayət qədər, eyni zamanda gərəkli vəsaitlər mövcuddur. Onlar istənilən vaxt
müəllimlərin istifadəsinə verilir.
Gültəkin müəllimdən müasir dövrdə, uşaqların
internetə, virtual münasibətlərə üstünlük verdikləri bir zamanda kitaba necə
maraq yarada bildiyini, bunun üçün hansı tədbirləri həyata keçirdiyi ilə
maraqlanıram. Dahi yazıçı Frensis Bekonun belə bir sözü var: “Kitablar — zamanın
dalğaları ilə səyahət edən və nəsildən-nəslə öz qiymətli yükünü ehtiyatla
aparan fikir gəmiləridir.” Gənclər kitabın mahiyyətini dərk etməlidirlər. Elə
ki, dərk etdilər, onların mütaliə problemləri olmayacaq. Gültəkin Əsgərova bu
fikirdədir. Söyləyir ki, məktəbdə bu istiqamətdə aparılan təbliğat işləri
şagirdlərin mütaliəyə marağını günbəgün artırır. Təhsil naziri cənab Mikayıl
Cabbarovun şagirdlərin mütaliə vərdişlərinin
təkmilləşdirilməsi və onlarda mütaliə mədəniyyətinin formalaşdırılması ilə
bağlı tədbirlər barədə imzaladığı əmrin də bu istiqamətdə stimul olacağına
şübhə etmirəm. Qeyd edək ki, Təhsil nazirinin bu əmrindən sonra məktəbdə “Ən fəal oxucu”, “Bədii əsər haqqında ən yaxşı
inşa”, “Bədii əsər barədə ən mükəmməl rəy” müsabiqələrinin, ədəbi-bədii qiraət
gecələrinin, hekayə axşamları keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
Şagirdləri
kitabxanaya cəlb etmək üçün fənn müəllimləri
ilə qarşılıqlı əməkdaşlıq da səmərə verir. Sinif proqramına uyğun olaraq kitablar siyahıya
alınıb. Ədəbiyyat yaş səviyyəsinə uyğun şagirdlərə tövsiyə olunur. Şagirdlərin
oxuduqları əsərləri nə dərəcədə qavradıqlarını öyrənmək və oxuduqlarını yazıda
ifadə etmək bacarıqlarını inkişaf etdirmək
üçün mütaliə etdikləri əsərlər barəsində yazılı rəyləri toplanır. Gültəkin Əsgərova
qeyd edir ki, əldə etdikləri rəylərdə şagirdlərin çox maraqlı fikirləri ilə
tanış olmaq mümkündür. Bu da deməyə əsas verir ki, şagirdlərin mütaliəyə
marağının artırılması istiqamətində görülən işlər öz səmərəsini verir.
Sevindirici haldır ki, bu gün şagirdlər klassik Azərbaycan yazıçılarının, şairlərinin,
mütəfəkkirlərinin, dünya ədəbiyyatının görkəmli nümayəndələrinin əsərlərini sevə-sevə
mütaliə edirlər. Bu da onların elmə, təhsilə marağını artırır. Kitabxanada həyata
keçirilən rəngarəng tədbirlər də şagirdlərin mütaliəyə marağının artmasına,
eyni zamanda onlarda vətənpərvərlik hisslərinin formalaşmasına xidmət edir.
“Ömrə şərəf gətirən Salatın”, “Qəhrəmanlar unudulmur”, “Şəhidlər Xiyabanı and
yerimizdir”, “20 noyabr Qarakənd faciəsi”, “Xocalı faciəsi”, “20 Yanvar faciəsi”,
“Ulu öndər Heydər Əliyevin anım günü”, Milli Qəhrəman Mübariz İbrahimovun xatirə
günü, “İki sevinc”, “Ekologiya və həyat” mövzusunda ədəbi-bədii kompozisiyalar,
kitab həftələri şagirdlərin marağını təmin
etməklə yanaşı, mənəvi aləminin zənginləşməsinə də xidmət edir. Bu baxımdan təşkil
olunan – Molla Pənah Vaqifin “Heyif ki yoxdur” qoşmasının, İlyas Əfəndiyevin “Məhv
olmuş gündəlik”, Mir Cəlal Paşayevin “Bir gəncin manifesti” əsərlərinin müzakirələri,
şagirdəlrin oxuduqları əsərləri səhnələşdirmələri də mühüm əhəmiyyət
daşımaqdadır.
Kitabxananın oxu zalında diqqəti cəlb edən məqamlardan biri də "Heydər
Əliyev yolu unudulmazdır", "Yeni nəşr olunmuş kitablar",
"Qarabağ qan yaddaşımızdır" adlı kitab bölmələrinin yaradılmasıdır.
Gültəkin müəllim söyləyir ki, məktəbin rəhbərliyi ilə birlikdə bu bölmələri
yaradarkən Azərbaycanın keçdiyi tarixi inkişaf yolunu, tarixin ayrı-ayrı mərhələlərində
xalqımızın düçar olduğu mənəvi məşəqqətlər, eləcə də tariximizin müasir inkişaf
mərhələsinə gətirən yollar haqqında uşaqların müfəssəl məlumat almaları,
onların vətənpərvər ruhda tərbiyə olunması strateji vəzifə kimi düşünülmüşdür.
Ümumiyyətlə, kitabxananın bu mühüm vəzifəsi onun fəaliyyəti ilə tanış olduqda
gözlərimiz önündə dolğunluğu ilə canlanır. Hər il 18 Oktyabr Müstəqillik, 9
Noyabr Bayraq günü və digər bayram günləri,
ümummilli lider Heydər Əliyevin anım və
doğum günlərində, görkəmli avtolmoloq-alim Zərifə xanım Əliyevanın ad günündə kitabxanada sərgi,
fotoslayd, divar qəzeti hazırlanır, şeir müsabiqələri keçirilir. Bayram günlərində
Uşaq Nevroloji Dispanserində müalicə alan xəstə uşaqlara hədiyyələr aparılır, ərazidə yaşayan tənha, xəstə
qocalara baş çəkilir. Azərbaycanın ilk qadın
Milli Qəhrəmanı Salatın Əsgərovanın, Milli Qəhrəman Mübariz İbrahimovun doğum və
şəhid olduğu günlər qeyd olunur, şəhər Şəhidlər
Xiyabanına şagirdlərin ziyarəti təşkil edilir, məktəbin şəhid məzunlarının ailələrinə
baş çəkilir. Dilimizi sevdirmək və qorumaq məqsədi ilə 21 Fevral Ana dili
günündə, eləcə də təbiətə qayğı və məhəbbət hissləri aşılamaq məqsədi ilə
ekologiya aylığında tədbir hazırlanır .
Gültəkin Əsgərova qeyd edir
ki, kitabxananın xətti ilə buraxılan divar qəzetində həmin ərəfədə baş vermiş əlamətdar
hadisələr, torpaqlarımızın işğal tarixləri xüsusilə qeyd olunur. Şagirdlər qəzetin
hazırlanmasında yaxından iştirak edirlər. Bundan əlavə “Mozalan” divar qəzeti də
ayda bir dəfə müəllim və şagirdlərin görüşünə gəlir ki, onun da hər nömrəsi səbirsizliklə
gözlənilir. Bu qəzet əsasən şagirdlərdə
dərsliklərə qayğı hisslərinin formalaşdırılması məqsədini daşıyır. Qəzetdə
kitablarını səliqəli və səliqəsiz saxlayan şagirdlərin siyahısı yazılır. Bu da
şagirdlərdə rəqabət hissi yaradır. Adının səliqəsiz kitab saxlayan şagirdlər
siyahısına yazılmasını istəməyən şagird növbəti yoxlanışda səhvinə düzəliş
edir. Ümumiyyətlə, məktəbin ictimai həyatı, şagirdlərin təlim nəticələri bu qəzetdə
mütəmadi olaraq yer alır.
Məktəbin müəllimlərinin
vaxtaşırı olaraq kitabxananın oxu zalında dərs keçmələri təlim prosesinin
maraqlı təşkil olunması ilə bərabər, keyfiyyətin yüksəlməsinə də yol açır.
Keçirilmiş açıq dərslərin müzakirəsi də kitabxanada aparılır.
Gültəkin Əsgərova vurğulayır ki, şəhər kitabxanaları ilə sıx əməkdaşlıq
şəraitində fəaliyyət göstərmələri də şagirdlərin mütaliə marağının artmasına
yardımçı olur. Şəhərin ayrı-ayrı kitabxanaları ilə birgə məktəbin foyesində
vaxtaşırı kitab sərgisi təşkil olunur ki, bu, həm şagird və müəllim
kollektivini yeni nəşirlərlə tanış edir, həm də şagirdlərdə kitaba olan marağı
daha da artırır. Şəhərin tanınmış şair və yazıçıları ilə təşkil olunmuş görüşlər
də şagirdlərdə xüsusi təəssürat yaradır.
Gültəkin Əsgərovanın təşkilatçılığı ilə kitabxanada təşkil olunmuş
Dünya Azərbaycanlılarının həmrəylik günü, ”Günəşin övladları”, “Güllərin
şahı-qızılgül”, “Turac əfsanəsi”, eləcədə digər tədbirlərin, ədəbi-bədii
kompozisiyaların hər biri gənclərin şəxsiyyət kimi formalaşması, onların mənəvi
dünyasının zənginləşməsinə xidmət edir. Mənəvi zənginliyi o adam aşılaya bilər
ki, özü də mənəviyyatca zəngin olsun. Necə ki, Gültəkin müəllimdir...
Böyükağa MİKAYILLI
No comments:
Post a Comment