4.01.2015

Müxtəlif iş formalarında qiymətləndirmə vasitələri


Fənn kurikulumlarının tətbiqinə başlandığı vaxtdan məzmunla yanaşı, qiymətləndirmə və dərs  prosesinin gedişatında müxtəlif yeniliklər tətbiq olunmağa başladı. Saysız-hesabsız iş üsullarından istifadə, iş formalarının dərsin mərhələlərinə uyğun olaraq seçilməsi müəllimlərin diqqət mərkəzində dayanan ən mühüm məsələlərdən birinə çevrildi.
Mütəxəssislərin də bildirdiyi kimi, “Nə qədər müəllim varsa, o qədər də üsul var”. Hər bir müəllim öz bacarıqlarından istifadə edərək sinfin səviyyəsinə uyğun iş üsullarından istifadə edə bilər. İş formaları isə bildiyimiz kimi dörddür. (Fərdi iş, cütlərlə iş, kiçik qruplarla iş, böyük qrup və ya kollektivlə iş)

Səbəbi məlum deyil ki, müəllimlərimiz fəal təlim və “kurikulum” dedikdə ilk gözlərində canlandırdıqları iş forması kiçik qruplarla iş olur. Təşkil olunan açıq dərslərdə də dəfələrlə müşahidə etmək olur ki, ən çox müraciət olunan iş forması budur.  Ancaq təbii olaraq bir dərs ili boyunca ancaq bu iş formasından istifadə passivliyə, şagirdlərdə marağın azalmasına gətirib çıxarar. Mövcud dörd iş formasından dərsin mərhələrinə uyğun olaraq istifadə edilərsə, bir dərs prosesində 3 formaya belə müraciət oluna bilər.
Motivasiya zamanı müəllimlər demək olar ki, bütün hallarda kollektiv iş formasına müraciət edirlər, həmçinin dərsin sonuncu mərhələsi olan refleksiya, informasiya mübadiləsi  mərhələlərində də müəllim böyük qrupla iş görür. Cütlərlə, fərdi və kiçik qruplarla iş daha çox tədiqaqat mərhələsində məqsədəuyğundur.
Məktəbdaxili  qiymətləndirmənin üç növündən (diaqnostik, formativ, summativ) düzgün qaydada istifadə ən mühüm məslələrdəndir.  Müşahidlərdən belə nəticə gəlirik ki, müəllimlərimizin bir qismi kiçik qrupların fəaliyyətinin stimullaşdırılması üçün qiymətləndirmə formasını fərdi qiymətləndirmə olaraq şagird gündəliyində qeyd edirlər. Qrupların qiymətləndirməsi zamanı qoyulan meyarların düzgün seçilməməsi də bu işi bir qədər çətinləşdirir.
Vaxtdan səmərəli istifadə üçün kiçik qrup iş formasından istifadə əlverişlidir, həm də bildiyimiz kimi, bu forma şagirdlərdə bir çox bacarıqları (əməkdaşlıq etmə, dinləmə, vaxta qənaətetmə və s) formalaşdırır və inkişaf etdirir. Ancaq birmənalı şəkildə unutmamaq lazımdır ki, biz sadəcə qrupun ümumi əməkdaşlıq, bilik və bacarığını stimullaşdırmaq üçün sonda qiymətləndimə aparırıq və bu rəsmi qiymətləndirmə deyil.  Qrup işini qiymətləndirərkən seçilən meyarlar standartladan irəli gələn bilik və bacarıqlar deyil, qrupdaxili iştirakçıların bacarıqlarını əks etdirən meyarlar olmalıdır. Əməkdaşlıq etmə, dinləmə, vaxta qənaətetmə kimi. Meyarları yazarkən standartları əsas götürsək bu o deməkdir ki, qrupda olan 5 və ya daha çox şagirdin bilik və bacarığını qrup işinə görə qiymətləndiririk. Qrupda olan ən zəif və ən güclü şagirdi də eyni qiymətlə qiymətləndirilmiş oluruq. Təbii ki bunları mütləq nəzərə almaq lazımdır. 
Müəllimlərin fərdi yanaşmasından asılı olaraq, qrup işləri bəzən “4,5”, bəzən “-,+”, bəzən isə müxtəlif üz ifadələri (smayllar) ilə qiymətləndirilir. Bu seçim tamamilə müəllimdən asılıdır. Ancaq daha məqsədəuyğun olar ki,  rəsmi qiymətləndirmə olan “3,4,5” bunlardan yayınaq. Sadəcə bir alqışla belə qrup iştirakçılarını təbrik edə, işlərini dəyərləndirə bilərik.  Əks halda qiymətləndirmə cədvəlində öz yerini tutan “3, 4,5 “ rəqəmləri şagirdlərin və valideynlərin nəzərində rəsmiləşə bilər. Bunun qarşısını isə müxtəlif stimullaşdırma formaları seçərək ala bilərik.
Dərsin mərhələlərinə əməl etmək nə qədər  vacibdirsə, qiymətləndimə növlərini məqamında düzgün istifadəsi də bir o qədər zəruridir.


Nərmin MUSAYEVA, Şəki şəhər 5 №li tam orta məktəbin Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimi 

No comments:

Post a Comment