Müəllim şagird mənəviyyatının qurucusudur. Əsl müəllim
üçün dərsin hər məqamı mühüm əhəmiyyət daşıyır. Müəllim o məqamlardan istifadə
etməklə şagird təfəkkürünün dərinliklərinə nüfuz edə, ora elmə, biliyə məhəbbət
toxumu səpə bilər. Zaman gəldikcə o toxum cücərəcək, cəmiyyətə fayda verəcək.
Şirvan şəhərindəki 9 nömrəli tam orta məktəbin informatika və rus dili müəllimi
Mətanət Bağırova da şagirdlərinin mənəvi dünyasına nüfuz edə bilən, onların
formalaşmasına stimul yaratmağı bacaran müəllimlərdəndir.
Mətanət Bağırova 3-cü sinifdə apardığı informatika
dərsində “Kompüter və informasiya” mövzusunun tədrisində “Kollektiv iş”, “Qruplarla iş”, “Fərdi iş”
formalarını tətbiq etməklə, sinfdə işgüzar mühiti təmin edə bilmişdi. Uşaqların
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarına sonsuz marağı hiss olunurdu.
Müasir dövrdə uşaqların kompüterə olan sonsuz
marağı İKT-dən pərakəndə, proqramsız
istifadəyə gətirib çıxarır. Müəllim bu işin nizamlanmasında mühüm rol
oynaya bilər. Bunun üçün informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının mahiyyəti
tədris prosesində paralel olaraq izah olunmalıdır. Yəni bilik vermək hələ
azdır, texnologiyanın mahiyyəti yaş səviyyəsinə uyğun olaraq açılmalı, uşaq
bilik əldə etməklə bərabər, kompüterin mahiyyətini də anlamalıdır. Sözsüz ki,
buna nail olmaq müəllimin bilik və bacarığından, ustalığından asılıdır. Nəzərə
almaq lazımdır ki, İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadəyə
düzgün yanaşmaq gələcək nəslin sağlamlığı üçün mühüm amildir. Bəs Mətanət
Bağırova bu vəzifənin öhdəsindən necə gəldi?
Dərsin başlanğıcında “Bir qalanın sirri” filmindən
fraqment nümayiş olundu. Fraqment sim, nar və qanlı daş təsvir olunan səhnə
idi. Müəllim bununla sinfə çağırış edirdi ki, informasiyanı ötürməyin müxtəlif
yolları vardır. Qədim zamanlarda insanlar bu məqsədlə kodlaşdırmalardan istifadə
edirdilər. Zaman keçdikcə informasiyanın ötürülməsi texnologiyası da təkmilləşdirilmiş,
vasitələr müasirləşsə də, məqsəd eyni olaraq qalmışdır. İndi informasiya
texnologiyaları əsridir. Kompüter cəmiyyətin aparıcı qüvvəsinə çevrilmişdir.
Onu mükəmməl bilmək və ondan səmərəli istifadə etməklə cəmiyyətdə layiqli yer
tutmaq mümkündür.
Bundan sonra müəllim sinfə “Kompüter informasiya ilə
necə işləyir” və “İnformasiya ilə iş baxımından kompüterlə insan arasındakı
oxşar və fərqli cəhətlər hansılardır?” olmaqla iki tədqiqat sualı ünvanladı.
Sinif ”Klaviatura”, “Printer”, “Monitor”, “Skaner” adlandırılan dörd qrupa
bölündü.
Müəllimin qoyduğu tədqiqat suallarından görünürdü
ki, o, kompüterin daha çox mənəvi-əxlaqi tərəfdən dərk olunmasının, istifadədə
mənəvi prinsiplərə üstünlük verilməsinin tərəfdarıdır. Qruplara ünvanlanan
suallarda da bu, görünürdü. Birinci qrupa “İnformasiyanın saxlanmasına görə
insanın fəaliyyəti ilə kompyuterin fəaliyyətini müqayisə etmək”, İkinci qrupa
“İnformasiyanın qəbul olunma prosesinə görə insanın fəaliyyəti ilə kompyuterin
fəaliyyətini müqayisə etmək, fəaliyyətləri dairələrin uyğun hissələri ilə birləşdirmək”,
üçüncü qrupa “İnformasiyanı ötürmə prosesinə görə insanın fəaliyyəti ilə
kompyuterin fəaliyyətini müqayisə etmək, fəaliyyətləri dairələrin uyğun hissələri
ilə birləşdirmək, dördüncü qrupa “İnformasiyanın emal edilməsi prosesinə görə insanın fəaliyyəti ilə
kompyuterin fəaliyyətini müqayisə etmək, fəaliyyətləri dairələrin uyğun hissələri
ilə birləşdirmək” tapşırığı verildi.
Mətənət Bağırova bu suallarla aşılayırdı ki, insan
bütün texnoloji vasitlərdən yüksəkdə dayanır. Texnologiya hansı səviyyədə
inkişaf edirsə etsin, hər bir sahədə insan təfəkkürü aparıcı təsir qüvvəsinə
malikdir. Texnologiyadan elə istifadə etmək lazımdır ki, o insana fayda gətirsin.
Bununla yanaşı o, texnologiyanı tam mənası ilə şagirdinin qarşısında açmağa
çalışır, onların informasiyanı təfəkkür, düşüncə ilə emal etmələrinə çalışırdı.
Əgər belə demək mümkünsə, informasiyanı təfəkkürün inkişafı kontekstində təqdim
edirdi. Təcrübəli müəllim böyük pedaqoq Yan Amos Komenskinin gənclərə
ünvanlanmış dörd prinpini əsas götürürdü. Komenski yazır: gənc saf mənəvi gözə
malik olmalı, obyektlər həmin şəxsin qarşısına qoyulmalı, həmin şəxs hökmən
diqqətli olmalı, müşahidə ediləcək şeylər lazımı qayda ilə bir-birinin ardınca
təqdim olunmalıdır. Bu zaman həmin şəxs hər şeyi düzgün və asanlıqla mənimsəyəcəkdir. Bütün dərs boyunca bu prinsiplər aparıcı təsiri
bağışlayırdı. İnformasiyanın ötürülməsində müəllim nə qədər ustalıq nümayiş
etdirirdisə, şagirdlər də onu eyni məharətlə qəbul edirdilər. Bu, qrup işlərinin
təqdimatında da özünü göstərirdi. Fikrimcə ibtidai siniflərdən şagirdlərə bu
aspektdən yanaşma onlarda mükəmməl təfəkkür bazasının formalşamasına yol
açacaqdır.
Mətanət Bağırovanın 9-cu “a” sinfində rus dilindən
apardığı “Xoş məramlı səfir – Mstislav Rastropoviç” mövzusunda dərsində də müəllim
yaradıcı yanaşma sərgiləyərək mövzunun
qlobal mahiyyətini ustalıqla təqdim edə bildi. Diskussiya, debat şəraitində
qurulan dərsdə müəllim həm qruplar, həm də fərdi iş formalarından istifadə etməklə,
yaradıcılığın, şəxsiyyətin, tarixi həqiqətlərin insan mənəviyyatının
formalaşmasında mühüm rolunu ortaya qoydu. O, şagirdlərin şifahi nitqini inkişaf etdirməyi, “Xoş məramlı səfir
“ termininin mahiyyətini izah etməyi, yeni sözləri cümlədə işlətməklə şagirdlərin
söz ehtiyatını zənginləşdirməyi, YUNESKO səfirlərini, o cümlədən, Azərbaycanın birinci xanımı Mehriban
Əliyevanın fəaliyyəti haqqında məlumat əldə etmələrini, frazeoloji birləşmələrə
aid misallar çəkməyi qarşıya məqsəd kimi qoymuşdu. Dərsin gedişində öncə Azərbaycan
bəstəkarlarından kimi tanıyırsız?, Azərbaycan şairlərindən kimin adını çəkə bilərsiz?,
hansı Azərbaycan rəssamını tanıyırsınız? kimi suallar səsləndirildi. Sinif “Rəssamlar” “Bəstəkarlar”, “Şairlər” qrupuna bölündü.
Şagirdlər ötən dərsin “Xoş məramlı
səfir-Mstislav Rostropoviç” olduğunu söylədilər. Bundan sonra qruplara
tapşırıqlar verildi. Qrupların təqdimatı görkəmli bəstəkarın şəxsiyyətinin,
sənətinin, dünya musiqisindəki yerinin aşkarlanması baxımından mühüm əhəmiyyət
daşıdı. Qrupların cavablarını ümumiləşdirsək: Rostropoviçin bütün dünyada
tanınan musiqiçi olmaqla
bərabər, ictimai xadim, insan hüquq və azadlıqlarının fəal müdafiəçisi, 1987-ci “İlin adamı “, Xoş məramlı səfir, 1987 –ci “İlin musiqiçisi “
kimi xarakterizə olunduğunu görərik. Şagirdlərin tədqiqatlarından bəlli olurdu
ki, 1974-cü ildə dissident fəaliyyətinə görə
(Soljenitsini müdafiə etdiyinə, ona Moskva ətrafinda yerləşən bağ evində
yaşamasına icazə verdiyinə və L.İ.Brejnevə açıq məktub yazdığına görə)
Rostropoviçin konsert turları ləğv edildi. Onu ailəsi ilə birlikdə SSRİ- dən
getməyə vadar etdilər. 4 il sonra isə məşhur musiqiçini və onun həyat yoldaşı,
gözəl opera ifaçısı Qalına Vişnevskayanı məcburi qaydada vətəndaşlıqdan məhrum
etdilər. Mistislav Rostropoviç 16 illik sürgündən sonra yalnız 1991-ci ildə
Moskvaya qayıtdı. Bu zaman artıq o, dünya şöhrətli musiqiçi idi.
Sorğu sualın bu yerində şagirdlər maraqlı məqamla
üz-üzə qaldılar. Bu mənim üçün də gözlənilməz oldu. Adətən biz şagirdlərin dərs
prosesində mövzudan asılı olaraq müxtəlif rollara girdiklərinin şahidi oluruq.
Amma bu dəfə müəllim öz rolunu dəyişdi. O, şagirdlərin qarşısına birdən birə
gözündə eynək, əynində fərqli kostyum olan Xoş məramlı səfir, məşhur İtaliyalı
aktrisa Klaudiya Kardenallenin rolunda çıxdı. Uşaqlara YUNESKO-nun yaradılması
tarixindən, missiyasından, öhdəliklərindən sullardan verdi. YUNESKO-nun üzvləri
olmuş və hal-hazırda olan hansı məşhurları tanıyırsız deyə soruşdu.
Şagirdlər Alisia Alanso, Valdas Adamkus, Montserrat Kabalye, Klaudiya
Kardenalle, Şahzadə Lalla Meryam, Susanna Rinaldi, Mstislav Rastropoviç, Zurab
Sereteli və Mehriban xanım Əliyevanın adlarını çəkdilər. Onların
fəaliyyətlərinin ayrı-ayrı məqamlarından bəhs etdilər. Mstislav Rostropoviçin
həyatına həsr olunmuş slayd görkəmli bəstəkarın dünyaca məşhur olan
yaradıcılığı ilə bərabər, onun Bakı, Azərbaycanla bağlılığını da aşkarladı.
Müəllim ev tapşığı olaraq şagirdlərə “Xoş məramlı səfir” adlı esse yazmağı
tapşırdı.
Mətanət Bağırova bu
dərs vasitəsilə yalnız bir bəstəkarın həyat və yaradıcılığını meydana qoymadı.
O inteqrasiya şəraitində apardığı bu
dərslə şagirdlərində musiqiyə, ədəbiyyata, mənəvi dəyərlərimizə,
incəsənətimizə, keçmişimizə, görkəmli şəxsiyyətlərimizə, folklorumuza maraq və
məhəbbət oyada bildi.Bununla da həm özünün, həm də yetirmələrinin qiymətini
yazdı...
Böyükağa MİKAYILLI
No comments:
Post a Comment