5.19.2015

“Həyat bilgisi” fənnindən “Biz bunları bacarmalıyıq” mövzusunu qruplarla necə tədris edirəm?

 Sevil QULİYEVA,
129 nömrəli tam orta məktəbin

coğrafiya müəllimi
Azərbaycan dövlət müstəqilliyi qazandıqdan sonra ölkəmizdə bütün sahələrdə olduğu kimi, təhsil sahəsində də ardıcıl və məqsədyönlü islahatlar həyata keçirilir. Bu gün hər bir müəllimin qarşısında duran ilk vəzifə nurlu sabaha yol tapa biləcək vətəndaşlar yetişdirməkdir. İnteraktiv, qarşılıqlı əlaqə, ünsiyyət şəraitində qurulmuş dərs şagirdi və müəllimi yormur, tədris prosesində özünü sərbəst hiss edən şagirdin düşünmə qabiliyyəti daha da inkişaf edir.

Yeni fənn kurikulumunda tövsiyə olunan təlim strategiyalarında şagird təlim prosesinin subyektinə çevrilmiş və onun müstəqil idrak fəaliyyəti üçün şərait və imkanlar nəzərdə tutmuşdur. Sürətli sosial-iqtisadi və elmi-texniki inkişaf  bu gün təkcə ayrı-ayrı regionların simasını deyil, həm də xalqların əsrlər boyu formalaşmış ənənəvi həyat tərzini dəyişdirməkdədir. Coşqun inkişaf dövrünə qədəm qoyan hər bir ölkə və özünəməxsus tarixi ənənələri olan bir xalq kimi bu prosesləri indi biz də yaşamaqdayıq. Qloballaşma, ölkələrarası iqtisadi rəqabət və daim yeniləşməkdə olan texnologiyalar get-gedə həyatımızın bütün sahələrinə daha geniş təsir edir.
Ölkəmizin beynəlxalq birliklərə inteqrasiyası genişlənən iqtisadi-siyasi və mədəni əlaqələr isə gənclərimizdə mühüm ümumbəşəri dəyərlər formalaşdırmaqla  yanaşı, həm də milli adət-ənənələrimizi, mənəvi dəyərlərimizi qoruyub saxlamaq və inkişaf etdirmək zərurəti doğurur. Məhz buna görə “Həyat bilgisi” fənni uşaqların gələcəyə, get-gedə mürəkkəbləşən cəmiyyətə hazırlığını təmin edir.  Son vaxtlar yaşadığımız yüksək texnologiyalar əsrində bilik köhnəlir, bacarıqlar isə əhəmiyyətini itirmir.
     “Həyat bilgisi” fərdin özünü – bioloji, psixoloji, sosial və mənəvi tərəflərilə bütöv bir varlıq kimi dərk etməsi və reallaşdırılması üçün lazım olan bilik, bacarıq və dəyər sistemini  formalaşdırmağa kömək edir. “Həyat bilgisi” geniş əhatə dairəsinə malik olan  bir fəndir. Bu fənnin köməyilə şagirdlər bir-birlərilə ünsiyyət qurma, mühakimə yürütmə, düşünmə, öz hüquqlarını qoruma, yoldaşlarının hüquqlarını müdafiə etmə kimi vərdişlərinin aşılanmasına nail olurlar.
      Müəllimlərin istifadəsinə verilmiş 7-ci sinif “Həyat bilgisi” dərslik və metodik vəsait bütün mövzuların tədrisi üçün ən vacib vəsaitdir. Dərslik və vəsaitin vəhdət təşkil etməsi ayrı-ayrı mövzuların tədrisinə yaradıcı münasibətin yaranmasına səbəb olur. “Həyat bilgisi” həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi, fövqəladə hallarda şagirdlərin bilik və bacarıqlarını ilk dəfə sistemli şəkildə formalaşdırır. Buna görə də bu fənnin tədrisində şagirdlərin özünəməxsus qaydada diqqətlə dinləmə, bilgiləri yaddaşda saxlama, çeviklik, cəldlik, öyrənmə, yardım göstərmə, ilk tibbi yardım haqqında biliklərin toplanması və təhlükəli vəziyyətlərdə yoldaşa kömək etmə  kimi hərəkətlərin inkişafına kömək edir. Öz təcrübəmdən bilirəm ki, fənnin tədrisi müəllimdən elmi bilik və metodik bacarıq tələb edir. Buna görə də, “Bunları hamı bacarmalıdır” mövzusunu reallaşdırmaq üçün əvvəlcə şagirdlərə nəzəri bilikləri və praktiki şəkildə yerinə yetiriləcək maddi vəsaitlər haqqında məlumat verirəm. İlk tibbi yardım zamanı istifadə ediləcək material və vəsaitləri (sanitar xərəyi, tənzif, steril salfetlər, fərdi sarğı paketi, yod cövhəri, rezin jqut, fərdi tibb ləvazimatları, şina və s.) göstərirəm. Şagirdlərin biliklərini və yaddaşlarını təkmilləşdirmək üçün sənədli diafilm, ya da xroniki-video  materialları izlədirəm.  Bundan sonra şagirdlərin biliklərini  yoxlamaq üçün “Fövqəladə hadisələr zamanı ilkin yardım tədbirləri hansılardır?” əsas tədqiqat sualını elan edirəm. Şagirdlər düşünərək sərbəst şəkildə öz fikirlərini söyləyir  və dərsi qarşılıqlı müzakirə şəklində keçirirəm.
Növbəti dərs gününün saatında məktəbin həkimi  və tibb bacısını  öz dərsimə dəvət edirəm. Sinfi 4 qrupa ayırıram. Hər qrupa ayrı-ayrılıqda tapşırıqlar verirəm. 
Məktəbin həkiminin köməyilə şagirdlərə İlk tibbi yardım haqqında ümumi məlumat verdikdən sonra, hər qrupa şərti olaraq bir zərərçəkənə ilk tibbi yardım göstərmək tapşırığı verirəm.

I qrup – Sınıqlar zamanı ilk tibbi yardım
      
Həkim şagirdin ayağına baxış keçirdikdən sonra “qapalı sınıq” olduğunu ifadə edir. Bu zaman qrup üzvləri şərti qəbul edilmiş xəstəni tez yerə uzadıb, əldə olan şinanın köməyilə onun ayağına qoyub tənziflə bağlayırlar və təcili yardım gələnədək onu tərpənməz saxlayırlar.
Sonra  həkim bir başqa şərti qəbul edilmiş xəstənin ayağına baxış kecirərək, yaranın “açıq sınıq” olduğunu deyir. Bu dəfə qrup üzvləri qanı dayandırmaq üçün əlində olan rezin jqut vasitəsilə bağlayır, digəri yaranı təmizləyir və üzərinə steril salfet qoyur, o birisi isə zərərçəkənə şina qoyub bərk bağlayır və təcili yardım gələnədək onu tərpənməz saxlayırlar.

II qrup – Günvurma nəticəsində huşunu itirən insana
ilk tibbi yardım
Qrup üzvləri zərərçəkəni  düz  yerdə uzadırlar. Sonra ətrafdakı əşyaları onun ayağının altına qoyurlar, zərərçəkənin başı aşağı, ayağı isə hündür olmalıdır. Sonra paltarının yaxasını açır, zərərçəkənin ətrafına toplanmış insanları uzaqlaşdırırlar ki, ona təmiz hava gəlsin. Digər qrup üzvü isə zərərçəkənin üzünə su çiləyir, yaş əskini onun sinəsinə qoyur.
        
III qrup – Boğulma, elektrik və ildırımvurma zamanı
ilk tibbi yardım
Qrupun üzvləri şərti qəbul edilmiş zərərçəkəni düz yerdə uzadırlar, şagirdin biri onun başını tutur və zərərçəkənin ağzını açır. Digəri isə zərərçəkənin ağzına hava üfürür. Bu proses bir neçə dəfə təkrarlanır.  Həkim qrup uzvlərinin bilik və bacarıqlarını təkmilləşdirmək üçün onlara “əgər zərərçəkənin ürəyi dayanarsa?” sualı verərkən, qrup üzvlərindən biri  cəld ürəyinin üstünə əllərini yerləşdirib, hər nəfəsvermədən sonra zərərçəkənin ürəyini xaricdən 3-4 sm dərinlikdə  4-5  dəfə sıxaraq masaj edir.

IV qrup – Meşədə, çəmənlikdə gəzərkən ilan və zəhərli həşaratların sancması zamanı ilk tibbi yardım

   Qrup üzvləri tez zərərçəkəni götürüb, yerə uzadırlar və onu tərpənməyə qoymurlar. “Əks halda zəhər onun bütün bədəninə yayıla bilər” - deyə izahat  verirlər. Yaranı təmiz yuyub, onun üstünə yod cövhəri vururlar. Ayağına şina qoyub bağlayırlar.
   Dərsi yekunlaşdırıb, qrupların yerinə yetiridiyi tapşırıqları qiymətləndirib, elan edirəm. Dərsin əyani və əməli (praktiki) surətdə aparılması mənə belə bir deyimi yada salır:
Mənə de  - mən yaddan çıxarım.
     Mənə göstər  - mən yadda saxlayım.
                Məni cəlb et  - mən öyrənim  (çin hikməti).
      “Həyat bilgisi” fənninin köməyilə şagirdlər əxlaqi yetkinlik, dözümlülük, özünə və başqalarına hörmət kimi yüksək mənəvi dəyərlərə yiyələnirlər.



No comments:

Post a Comment