5.06.2016

Fikrət Abdulov "Coğrafiya dünyasına səyahət"


Şagirdlərin elmi biliklərin əsasına yiyələnməsi olduqca mürəkkəb və çoxcəhətli bir prosesdir. Dərs zamanı məqsədə tam çatmağın mümkünsüz olması dərsdənkənar tədbirlərin, fənn gecələrinin, bilik yarışlarının keçirilməsini zəruri edir. Dərsdənkənar bu tip tədbirlər öz formasına görə bu və ya digər fənnin tədrisi prosesindən fərqlənsə də, məzmun və məqsədinə görə isə bu prosesi tamamlayır. Bu cür tədbirlər şagirdlərin biliklərini daha da dərinləşdirmək, dünyagörüşünü artırmaq və həmçinin onlarda bu və ya digər fənnə maraq oyatmağa xidmət edir. Xüsusən bilik yarışlarının şagirdlərin elmi biliklərini artırmaqla yanaşı, onlarda yarış, mübarizə mədəniyyəti,əzmkarlıq, daim qələbə qazanmaq istəyi və s. kimi keyfiyyətlər formalaşdırdığını nəzərə alsaq, deyə bilərik ki, bu cür tədbirlər elə təlim-tərbiyə prosesinin ayrılmaz hissəsidir. Odur ki, hər bir məktəb fənn gecələrinin, bilik yarışlarının keçirilməsinə xüsusi önəm verməli, şagirdlər arasında rəqabətli mühit yaratmalıdır.
Belə yarışlardan biri də Astara rayonu Həzi Sovqatov adına Şümrüd kənd tam orta məktəbin-də keçirildi. Coğrafiya yaraşı məktəbin gənc və perspektivli müəllimi olan Mahir Əhədovun təşkilatçılığı ilə baş tutdu. Hələ yarışın başlamasına qalmış, Mahir müəllimin iştirakçılara  son tövsiyyə və təlimatlarını çatdırdığı zaman otağa daxil oldum. Şagirdlərin üzlərində ki, həyəcan, qələbə əzmi və sevinc hissi yarışın gərgin keçəcəyini vəd edirdi. Otaqda gördüklərimdən, müəllim və şagirdlərin dialoqundan anladım ki, bizi “Coğrafiya” adlı bir dünyaya səyahət gözləyir.

Nəhayət hər kəs öz yerini tutdu. Və tədbiri giriş sözü ilə məktəbin direktoru Şamxal Dadaşov açdı. O, çıxışında fənn gecələrinin, bilik yarışlarının keçirilməsinin tədrisdə rolundan danışdı. Və məktəbin coğrafiya müəllimi Mahir Əhədovun əməyini yüksək qiymətləndirərək, onu digər gənc müəllimlərə örnək göstərdi. Ardından söz tədbirin təşkilatçı və aparıcısı Mahir Əhədova verildi. Mahir müəllim coğrafiya elmi, coğrafiya elminin digər elmlərlə qarşılıqlı əlaqəsi, Azərbaycanda coğrafiyanın inkişafı haqqında geniş nitq söylədi.Mahir müəllimin dilimizdə ilk coğrafiya dərsliyinin müəllifi olan Qafur Rəşad Mirzəzadə, akademik Budaq Budaqov, biocoğrafiyanın inkişafında xidmətləri olmuş Həsən Əliyev haqqında çıxışı maraqla dinlənildi.
Ardından IX sinif şagirdi Əzizov Fəxrəddin və X sinif şagirdi Babayev Rövşən maraqlı coğrafi məlumatları diqqətə çatdırdılar. Yaponiya dövlətində küçələrin adlarının olmaması, Özbəkistanda hər gün 80 tondan artıq qızılın hasil edilməsi, dünyada hər il təxminən 90 milyon insanın artması, planetin əhaləsinin 70% - nin, onun ərazisinin cəmi 7% - də məskunlaşması, dünya okeanının bio-kütləsi ilə 30 milyard insanı qida ilə təmin etməyin mümkünlüyü, hər gün yer səthinə iki mindən çox meteoritin düşməsi, Çinin 600 şəhərlə şəhər sayına görə birinci olması və s. bu kimi faktlar hər kəsin marağına səbəb oldu.
Daha sonra yarışda mübarizə aparacaq dörd komandanın kapitanları hər biri öz komandalarının adları haqqında ətraflı bilgi verdi. Dadaşzadə Əfrail “Qalaktika”, Abidov Şəhram “Meteorit”, Əhədov İlqar “Magellan”, Fərhadov Daşqın “Yupiter” haqqında geniş nitq söylədilər.
Bütün bu çıxışlar sona çatdıqda şagirdlərin artan həyəcanını hiss etməmək mümkün deyildi. Çünki artıq onların intizarla gözlədikləri bilik yarışına start veriləcəkdi.
Əvvəlcə Mahir müəllim yarışın reqlamentini hər kəsin diqqətinə çatdırdı. Hər biri 5 sualdan ibarət olan, 12 mövzu oynanılacaqdır. Hər doğru sual 5 balla qiymətləndirilir və nizam-intizam qaydalarını pozan hər bir komandaya isə cəza balı tətbiq ediləcəkdir. 
Yarışın əvvəlləri bərabər mübarizə şəraitində keçsə də sonlara yaxın mübarizənin “Qalaktika”  və “Meteorit” arasında gedəcəyi bəlli oldu. Son ana qədər birinciliyi əldə saxlayan “Qalaktika” komandası, sonuncu olan 12-ci mərhələdə üstünlüyü əldən verdi. “Meteorit” xal fərqini aradan qaldıraraq hesabı bərabərləşdirdi: 210-210. Və bundan sonra gərginlik pik həddə çatdı. Hesab bərabər olsa da “Meteorit”in  hesabında iki cərimə xalı olması “Qalaktika”nı qalibə çevirirdi. Bir qrup şagird və müəllimlər əlavə sualların verilməsini tələb edib, etiraz etsə də, “Məktəb təkcə təlim yox, eyni zamanda tərbiyə ocağıdır və hər bir şagird nizam-intizam qaydalarına riayət etməyi məktəbdən öyrənməlidir” deyən Mahir Əhədov etirazları qəbul etmədi. Belə də gərgin keçən mübarizənin sonunda həm intizamı, həm də biliyi ilə fərqlənən “Qalaktika” komandası qalib oldu.

Yarış sonrası təlim-tərbiyə işləri üzrə direktor müavini Rufulla Əhədov Mahir müəllimin nümunəvi və qüsursuz pedaqoji fəaliyyətindən bəhs edib, ona və şagirdlərə yarış üçün təşəkkür etdi. Və sonda qalib komandanı mükafatlandırmaq məktəbin ən təcrübəli müəllimi Məmmədhüseyn Dadaşova həvalə edildi.
Sonda hər bir şagirdin üzündə olan təbəssüm və sevinc hissi qalib komandadan başqa digərlərini tərk etsə də, onların gözlərində Coğrafiya elminə və Mahir müəllimə qarşı olan sevgi isə dəyişməz qalmışdı.
Dadaşzadə Əfrail (“Qalaktika” komandasının kapitanı) – Məktəbimizdə bir çox yarışlar keçirilmişdir. Onlardan biri olan Coğrafiya yarışı olduqca maraqlı keçdi. Hələ yarışdan öncə hər həftənin 6-cı günləri bizə təlim yarışları keçirilirdi. Bu təlim yarışlarında kapitanı olduğum “Qalaktika” hər dəfə yüksək balla qalib gəlsə də, sonuncu təlim yarışında “Meteorit” komandasına məğlub olduq və bu məğlubiyyət bizi əsas yarışda daha diqqətli olmağa məcbur edirdi. Sonda qalib gəldiyimiz üçün çox sevinirəm və “Qalaktika” komandasının digər üzvləri olan Babayev Xəzər, Fətullayev Yalçın və Ağayev Kənanı da təbrik edirəm. Bizə bu yarışı təşkil edən Mahir müəllimə özüm və komandamız adından sonsuz təşəkkürümü bildirirəm.
Əhədov Mahir (Coğrafiya müəllimi) – Məktəbimizdə Coğrafiya yarışı keçirmək ideyası işlədiyim ilk tədris ilindən məni düşündürürdü. Lakin bunun üçün mənə bir qədər zaman lazım idi ki, şagirdlərin coğrafi biliklərinin nə səviyyədə olduğunu müəyyən edim. Düşünürəm ki, üç illik fəaliyyətim nəticəsində bu fənnin əsaslarını və incəliklərini qismən də olsa şagirdlərə aşılamış oldum. Bunu şagirdlərin dərsimdə göstərdikləri fəallıqdan da görmək olardı. Bütün bu amillər mənə bilik yarışının keçirilməsində stimul oldu. Coğrafiya yarışının təşkilində əsas məqsəd şagirdlərimizin bilik və bacarıqlarının qiymətləndirilməsi, eyni zamanda onlarda bu fənnə olan marağı daha da artırılması idi. Yarış günü şagirdlərin gözündə olan sevinci görmək və özgüvən hislərini duymaq bir müəllim kimi məni sevindirməyə bilməzdi. “Qalaktika” və “Meteorit”  komandalarının baş-başa mübarizəsi yarışa ayrı bir rəng qatırdı. Ümumiyyətlə yarış zamanı olan atmosfer, məktəb rəhbərliyinin, o cümlədən müəllimlərin təsüratları yarışın yüksək səviyyədə keçdiyindən xəbər verir. Mən də fürsətdən istifadə edib, qalibləri təbrik edir, onlara daha böyük uğurlar arzu edirəm.  
Fikrət Abdulov

No comments:

Post a Comment